חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מתי הראיה תהיה חדה וטובה לאחר ניתוח trans prk15/10/2015

שלום רב,
עברתי לפני חודשיים ניתוח לייזר trans prk.
עין שמאל מינוס 3.5 עין ימין עצלה מינוס 5.5 עם צילינדר אחרי הניתוח עין ימין עשו לקריאה מקרוב ועין שמאל למרחק
אני בת 45 אני עדיין לא רואה טוב כמו לפני הניתוח כרגע מטופל בטיפות דמעות ללא הגבלה וטיפות סטרואידים טיפה לכל עין פעמיים ביום.
מהו משך זמן ההחלמה הסופי של העיניים עד שניתן לראות 6/6 גם לקרוב (קריאת עיתון,מחשב)וגם למרחק…

ענת

שלום ענת,

תיקון בשיטת mono-vision הוא תיקון מלא בעין הדומיננטית, ותיקון חלקי בעין הלא דומיננטית, שבו נשאר מינוס 1.5 או מינוס 2, שמאפשר קריאה (מכיוון שלקריאה את זקוקה לפלוס). המשמעות של תיקון כזה היא שאת רואה עם עין אחת למרחק, ועם עין אחת לקרוב. הראייה עם עין אחת היא בד"כ פחות טובה מהראייה עם שתי העיניים. מצב חדש כזה מצריך זמן הסתגלות, וזמן זה שונה מאדם לאדם. קשה לדעת כמה זמן יקח לך להסתגל למצב החדש.

הראייה לקרוב תלויה במינוס שנשאר לך. בגיל 45 צריך בד"כ פלוס 1.25 לקריאה. הפלוס לקריאה עולה במהלך השנים, ומגיע לפלוס 3 בגיל 60 בערך. לא ברור איזה מינוס בדיוק השאירו לך בעין ימין. אם השאירו אצלך מינוס גדול יותר מהפלוס שיש לך עכשיו (כדי שזה יהיה יעיל גם בשנים הבאות) - אז הראייה לקרוב יכולה להיות מעט מטושטשת בזמן הקרוב.

בכל אופן מומלץ להמתין מספר חודשים נוסף עד להתייצבות המצב. אני לא חסיד שיטת ה- monovision בניתוחי תשבורת, וממליץ למנותחים שלי מעל גיל 40 לבצע תיקון מלא לרחוק בשתי העיניים, ולהיעזר בהמשך במשקפי קריאה. אם לא תהיי מרוצה בהמשך - תוכלי לבצע ניתוח תיקון לעין ימין, ולבצע בה תיקון מלא לרחוק.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה