חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מספר גבוה בעינים18/05/2017

יש לי מספר 10 11 בשתי הענים הלכתי לבדיקה והמליצו לי על טיפול פיארקי משהו הרופא אמר שיצטרך לנצל את כל הקרנית 1. האם זה מומלץ 2. הוא אומר שלא נוכל לבצע תיקון חוזר..האם כדאי לעשות את זה 3. האם אני יוכל לבצע את הלאסיק. להתואששות מהירה יותר..בתודה מראש

שלום ישראל,

אכן השיטה המומלצת בתיקון מספרים כאלו היא שיטת ה PRK, המבוססת על שיוף ישיר של הלייזר על פני הקרנית. שיטת ה- LASIK אינה מומלצת במקרה שלך, מכיון שחיתוך המתלה יגרום לכך שהקרנית תהיה דקה יותר. עובי המתלה (שהוא בד"כ כרבע מעובי הקרנית) אינו נחשב כחלק מעובי הקרנית לאחר הניתוח. העובי האמיתי של הקרנית הוא העובי שמתחת למישור החיתוך. זאת מכיוון שאין אף פעם ריפוי מלא של מישור החיתוך. ציר החיתוך מחובר אך לא בצורה מלאה וחזקה כמו לפני החיתוך. לכן - אם בוצע חיתוך של מתלה ולאחר מכן שיוף של מספר גבוה - התוצאה תהיה קרנית דקה מאוד, דבר שעלול לגרום בעתיד לעיוות הקרנית (תופעה הנקראת אקטזיה או קרטוקונוס משני).

לפי דבריך - לאחר הניתוח לא ניתן יהיה לבצע תיקון, בגלל ניצול כל עובי הקרנית האפשרי להסרת המספר הגבוה. עדיין אתה תהנה מאיכות חיים מעולה לאחר הניתוח. גם אם יחזור לך מספר בעתיד, זה יהיה לא יותר מ 1- עד 1.5-. ההבדל בין 11- שיש לך היום ובין 1.5- (שהסיכוי שיופיע כזה מספר בעתיד הוא כ- 2%) הוא הבדל דרמטי. עם 11- החיים קשים: אתה לא רואה את השמפו במקלחת (אני מניח שאתה מתקלח בלי משקפיים...), אתה לא רואה את הדרך לשירותים אם אתה קם בלילה, ולא נדבר על זה שאתה גם לא רואה כ"כ טוב את בת הזוג שלך במצבים מסויימים... עם 1.5- אתה יכול לראות את כל אלו ללא בעיה. לכן בהחלט מומלץ לבצע את הניתוח.

אתה מוזמן אלינו לבדיקת התאמה. יש לנו ניסיון רב בהסרת מספרים גבוהים עם PRK. התקשר ל 1800-200-222.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה