חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מספרים חיוביים לרחוק וגם לקרוב בשתי העיניים31/08/2016

אבי שלום,

אני בעלת מספר חיובי לרחוק בשתי העיניים (אחת 1.75, השניה 1.5). ולקרוב המספרים הם חיוביים 3.5, 3.75.

האם יש ניתוח שיכול להועיל לי? אם כן, מה יהיו המספרים שלי בכל אחת מהעיניים? (כלומר איה מספר רצוי לדעתך שהרופא ישאף לכוון את הראייה שלי בכל אחת מהעיניים?)

האם עד שאעשה ניתוח, שימוש במשקפיים בעלי מספר 1.5 לרחוק, כל הזמן (גם לקריאה) יכול להזיק לי? אשמח לקרוא קישור, אפשרי גם באנגלית, על נזק שעלולים לעשות שימושים במשקפיים לא מתאימים, אם יש כזה. למגוון בעיות הראיה הנפוצות. חיפשתי בגוגל ולא מצאתי. אשמח לדעת איך אפשר לקרוא שאלות של אחרים. מצאתי רק חיפוש ע"פ נושאים ושאלות אחרונות. לא מצאתי ארכיון מסודר.

מיקי

מיקי שלום רב,

בניתוח להסרת משקפיים בלייזר ניתן להוריד רק את המספר לרחוק, אבל יישאר לך מספר לקריאה. כלומר: תוכלי לראות לרחוק ללא משקפיים (רחוק כלומר: צפייה בטלויזיה, נהיגה, סרט בקולנוע, הליכה ברחוב, הטווח החברתי), אבל תזדקקי למשקפי קריאה שמספרם הוא 2.00+ (כל הטווח שבינך ובין מסך המחשב).

שימוש במשקפיים עם מספר נמוך מדי לקריאה יגרום לאי נוחות ולכאבי עיניים, תוצאה של התכווצות יתירה של השריר הציליארי בתוך העין האחראי על תהליך האקומודציה. לצורך קריאה את זקוקה למספר הגדול ב 2+ מהמספר לרחוק. לפיכך מומלץ להתקין משקפיים מולטי-פוקליות. כמו כן לעבודה במשרד המשלבת עיון במסמכים עם צפייה במסך מחשב מומלץ משקפי office  (שהן משקפיים מולטי-פוקליות לטווח הקרוב).

השאלות והתשובות באתר זה נמצאות בתחתית כל עמוד, על פי נושא השאלה, ומופיעות בסדר יורד על פי תאריך השאלה. אין ארכיון משותף לכל השאלות. כדי למצוא שאלה לפי מילות מפתח ניתן לעשות חיפוש ע"י הכנסת המילה לתיבת החיפוש הנמצאת בפינה השמאלית העליונה של כל עמוד. תוצאות החיפוש יביאו לך עמודים מהאתר ו/או שאלות קודמות של גולשים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה