חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מונוויז'ן בעזרת עדשות23/09/2017

שלום רב,
מזה כעשור יש לי משקפי מולטיפוקל אליהן איני מצליחה להתרגל! אחד האופטומטריסטים הציע לי להרכיב עדשות מגע וליצר "מונוויז'ן" כדי שאוכל לראות יחסית טוב בכל מצב נתון. הפתרון משרת אותי נאמנה במהלך התקופה אולם לאחרונה אני רואה הרבה פחות טוב או ליתר דיוק, רואה מטשושטש ומרגישה שאני צריכה "תגבור". האם ניתן להגיע אליך לבדיקה ולהתאמה מדויקת יותר של עדשות ? אולי בהמשך אשקול ניתוח. אגב, האם אתה מקבל גם בתל אביב/ אזור המרכז? תודה ושנה טובה

סיגל

שלום סיגל,

אני לא אופטומטריסט, ואינני עוסק בהתאמת משקפיים או עדשות מגע. עליך לפנות לאופטומטריסט, ואם את לא מרוצה מהתוצאה שאת מקבלת - את יכולה לפנות לאופטומטריסט אחר.

משקפיים מולטיפקוליות או תיקון בשיטת monovision מחייבים עדכון אחת ל2-3 שנים, בגלל עלייה מתמדת של התיקון לקרוב. אם באמצע שנות ה-40 אנו זקוקים לתוספת של 1.25+ דיופטר לצורך קריאה, הרי שלקראת גיל 50 התוספת לקריאה מגיעה ל 1.75 ד', לקראת גיל 55 ל- 2.25 ד', ולקראת גיל 60 ל- 2.50 עד 3.00 ד'. לכן יש להיבדק מידי פעם ע"י האופטומטריסט שלך, ולהתקין משקפיים חדשות בהתאם לבדיקה.

השימוש בעדשות מגע אינו מומלץ בגילך (אני מניח שאת באמצע שנות ה-50 לחייך), מכיוון שהוא גורם ליובש בעיניים, לתגובה אלרגית, ולעיתים לזיהומים בקרנית. עם הגיל עולה השכיחות של יובש בעיניים, והשימוש בעדשות מגע מחמיר אותו. כ"כ בשימוש ממושך ולא זהיר בעדשות מגע יתכנו אף תסנינים דלקתיים בהיקף הקרנית ובצקת של אפיתל הקרנית. יתכן שאלו תורמים לראייה הלא מיטבית שלך.

אפשרות נוספת היא להשתמש במשקפיים נפרדות לקריאה ולמרחק. ניתוח לייזר יתקן את הראייה לרחוק, ותזדקקי בכל מקרה למשקפי קריאה אחרי הניתוח. ניתן לבצע ניתוח בשיטת monovision, עם תיקון דומה לעדשות המגע שלך. לשיטה זו יש חסרונות ויתרונות עליהן תשמעי מהרופא המנתח.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה