חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

לא מסתגל ולא רואה לטווח של מסך מחשב עם עדשות מולטיפוקליות- האם להשקיע באופיס או לעשות זוגות לכל צורך29/11/2016

שלום ,אנוכי גבר בן 47 ,איש סיסטם שעובד הרבה בסביבה ממוחשבת ,נדרש לראיה של מסכי מחשב וחלקים קטנים במעבדה על בסיס יומיומי 12 שעות ביום.
לפני 17 שנים עברתי ניתוח לייזר לתיקון ראייה לרחוק ואכן עדיין רואה טוב למרחק, בשנתיים האחרונות חלה הידרדרות רצינית ביכולת שלי לקרוא מקרוב ולראות באופן חד את הנעשה על מסכי המחשב . בבדיקה נמצא כי יש לי מספר של 1.5 בשתי העיניים לקרוב ורבע מספר בעין שמאל לראיה מרחוק . שוכנעתי להשקיע אלפי שקלים בעדשות מולטיפוקליות איכותיות עם עדשת צייס , ברם , חודש הסתגלות ופעמיים החלפת עדשות ומספרים לא הצליחו להביא אותי עדיין לראות את הטווח האמצעי . אני רואה טוב לקרוב מאד , ולרחוק מאד אך כל המרחקים בטווח 50 ס"מ לערך מול מסכי מחשב מטושטשים לי . גם הספקטרום צר. האופטימטריסט טוען כי המספרים נכונים והעדשה פסגת הטכנולוגיה פשוט יש כאלה שלא מתרגלים למולטיפוקל ואולם עדשות של 1.25 פשוטות שרכשתי ב50 שח כחירום, מאפשרות לי לראות נעשה על מסכים (לא יותר קרוב ) טוב מכל המולטיפוקליות היקרות שרכשתי. הוא הציע להחליף שוב (כמובן בתשלום ) לעדשות מולטי הפעם מסוג אופיס ,כדי לפתור גם את הבעיה של טווח קרוב מאד כמו קריאה , שאלתי היא לפני ששוב אשקיע סכום נכבד, האם לא עדיף לעשות שני זוגות האחד למרחק מחשב והשני לקריאה מאשר להסתכן ברכישת עדשות אופיס שלמיטב הבנתי הינן מולטיפוקליות גם הן קרי השדה ראיה יהיה צר ולא מלא או שמא אופיס נותנות טווח נקי ורחב יותר מהמולטיפוקל תלת מוקדי ?

שלום רב,

הפתרון לבעיה שלך הוא אכן משקפי office שהן משקפיים מולטיפוקאליות לטווחים הקרובים, ומאפשרות לעבוד מול מחשב, הנמצא מולך במרכז השולחן, ולקרוא מסמך או ספר הנמצא קרוב יותר אליך ולמטה. ראה תשובה קודמת שלי לשאלת גולש בעמוד זה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה