חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

כוויה מקרינה על סגולית משהייה ממושכת בשלג28/03/2018

שלום
ב25.3.2018 יצאתי לטרק הכולל גם הליכה ממושכת באזור מושלג לצערי עשיתי את הטעות ולא הרכבתי משקפי שמש ונחשפתי לשלג לפחות במשך 6 שעות אולי יותר וכנראה נפגעו העיניים כתוצאה מכך. הפגיעה באה לידי ביטוי בכך שהעיניים אדומות ומין עיוורון צבעים קל שבא לידי ביטוי בקושי להבחין בין צבעים (למשל צהוב נראה לא ברור או צבעים זוהרים נראים דהויים) ביום הראשון זה היה קיצוני (כחול היה נראה ירוק) בגלל החשיפה לשמש וביומיים האחרונים חל שיפור מאוד קטן אבל אני עדיין רואה דהוי ומה שמדאיג אותי אם הנזק הוא לטווח ארוך או משהו שישתפר יותר ויעבור כי כבר 3 ימים שאני רואה ככה ואני יודע בוודאות שזה נגרם מהחשיפה לשלג והשמש ולפני זה זה לא היה ככה, אשמח לדעת מה לעשות במצב כזה ואיך לטפל והאם זה נזק שחולף או נזג הרבה יותר רציני?
תודה.

שלום רב,

"עיוורון שלג" הוא תופעה חולפת הנגרמת מחשיפה לקרינת UV ממושכת. בד"כ מרבית הסימנים חולפים תוך 24-48 שעות מהחשיפה לשמש. הפגיעה היא בשכבת תאי האפיתל של הקרנית, ומתבטאת בארוזיות נקודתיות מרובות. אלו גורמות לכאב, אי נוחות, רגישות לאור, אודם ודמעת, צריבה חזקה, ולעיתים פגיעה קלה בראיית צבעים.

הטיפול הוא המנעות מחשיפה לשמש למשך יום-יומיים או שימוש במשקפי מגן, והרטבת העיניים בעזרת דמעות מלאכותיות ללא חומר משמר. בד"כ המצב הפיך, וכל הסימפטומים חולפים תוך 48 שעות. אצלך המצב נמשך יותר זמן בגלל החשיפה הארוכה לשמש, ואולי בגלל שלא דאגת למניעת המשך החשיפה לשמש כהתחלת להרגיש את הסימנים הראשונים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה