חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ירידה באחת העיניים27/07/2020

שלום פרופסור, שמי ניב.
לפני כארבע שנים נותחתי אצלך ב"הדסה אופטימל" בשתי העיניים (בשיטת PRK למיטב זכרוני – השיטה שלוקח שבוע החלמה) והכל היה טוב ויפה לאחר מכן. היחס והשירות שלך מעבר למצופה. אמנם, לאחרונה אני חש ירידה קטנה בראייה לרחוק, בעין שמאל בלבד. חשבתי בהתחלה שזה קשור לעייפות או ליובש, אך זה נמשך כמה חודשים ובעיקר מורגש בשעות החשיכה. אציין שאני סטודנט בדיוק בארבע השנים הללו (מול הלפטופ שעות רבות) ובכלל המון יחסית עם הסמארטפון. ובכן, ייתכן שבשלב כה מוקדם אחרי הניתוח יש נסיגה באפקטיביות התיקון?
ואם כך – האם אפשר לבצע תיקון נוסף? בכל אופן, בעצת הפקידה במכון חשבתי ללכת לבדיקת ראייה תקופתית לראות אם אכן חלה ירידה ואם זה נותר יציב אח"כ.
תודה על המענה, ניב

שלום רב,

תיתכן נסיגה קלה במספר בכ-5% מכלל המנותחים, שיכולה להתרחש בכל שלב בהמשך. אם יש נסיגה היא מתרחשת בד"כ במהלך השנים הראשונות שלאחר הניתוח. אם השינוי קטן מ 1- אין צורך לעשות דבר. הראייה עם 2 העיניים לא מושפעת כלל משינוי כל כך קטן. דווקא מינוס קטן באחת העיניים עוזר לקריאה ולעבודה מול מחשב, כך שאם אתה מבלה זמן רב מול מחשב, הרי שכדאי להשאיר את המצב כפי שהוא.

אם מתפתח מספר גבוה מ 1- ואתה מרגיש שזה מפריע לתפקוד היומי שלך, הרי שניתן לבצע ניתוח תיקון. ניתוח תיקון נעשה אם המספר יציב במשך מספר חודשים, כפי שמתברר במספר בדיקות עוקבות. אתה מוזמן להתקשר אלינו (ל 5023*), לקבוע אצלי בדיקה. אנחנו נבדוק מהו המספר שיש לך, ונחליט אם יש צורך בניתוח תיקון.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה