חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יציבות במספר19/10/2020

שלום, עשיתי בדיקת התאמה וגילו שהמספר שלי עלה ב1.5 בעין אחת ממה שהיה לפני שנתיים וחצי, והרי אי אפשר לדעת אם המספר יציב או לא, שלא יודעים מתי המספר עלה ככה, ואף על פי כן הרופא לי שאני רשאי לעשות ניתוח בגלל שמקסימום אפשר לעשות ניתוח נוסף, ושנית הניתוח עצמו מייצב את המספר. האם זה אמין? האם כדאי לי? הרי אם הניתוח מייצב את המספר, אז למה אחד מהתנאים לעשיית ניתוח זה מספר יציב?

שלומי

שלומי שלום,

המספר שלך עדיין אינו יציב, וזה לא הזמן לעשות ניתוח. הניתוח לא "מייצב את המספר". הוא בסך הכל מוריד את מה שיש לך עכשיו. אם יש לך עדיין מגמת עלייה, הרי שהמגמה תימשך גם לאחר הניתוח, ולאחר מספר שנים תזדקק לניתוח נוסף.

יציבות מוגדרת כשינוי של עד רבע מספר על פני השנה האחרונה. מומלץ להמתין עוד שנה, ולחזור לבדיקת התאמה בעוד שנה במכון אחר, שבו מגלים מעט יותר אחריות וזהירות באשר להחלטות על תיזמון הניתוח...

אתה בעצמך יכול לדעת מתי אתה יציב: לך לבדיקת משקפיים פעם בשנה בחנות אופטיקה אצל אותו אופטומטריסט/ית שאתה סומך עליו/ה (ורצוי כל פעם לאותו אחד). ביום שהוא יגיד לך: "שלומי, אתה לא צריך משקפיים חדשות, המספר שלך לא השתנה משמעותית ביחס למספר בשנה שעברה" - אז תדע שאתה יציב, ואז תיגש לבדיקת התאמה באחד המכונים להסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה