חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש כרוני בעיניים30/11/2015

אני בת 48, סובלת מזה ארבע וחצי שנים מיובש כרוני בעיניים. עברתי הליך חסימה של דרכי הניקוז של הדמעות, טופלתי באמצעות Restasis אך כיום חלה הטבה רק בטיפול משולב ב-Zylet וב-Doxylin. ידוע לי על תופעות הלוואי הקשות, ואני נמצאת במעקב רציף אצל רופאת עיניים מקסימה (ד"ר מלמוד) ורופא עיניים מעולה (ד"ר ישראלי). היש אפשרות לדעתך המאוד מקצועית לעבור לטיפול חלופי ללא תופעות לוואי?

ענת

שלום ענת,

למעשה קיבלת טיפול מעולה ע"י הרופאים שלך, שכלל חסימת דרכי ניקוז הדמעות, וטיפול מקומי וסיסטמי בנוגדי דלקת. מומלץ להמשיך ולהשתמש בתחליפי דמעות ללא חומרים משמרים, ולהתמיד בטיפול ב- Restasis שהוא תרופה נוגדת דלקת ללא תופעות לואי. גם לדוקסילין אין תופעות לואי משמעותיות. ה- Zylet מכיל סטרואידים ולכן אינו מומלץ לשימוש על בסיס קבוע. בנוסף הוא מכיל אנטיביוטיקה שאין לך כל צורך בה.

מומלץ לחזור על חסימת דרכי הדמעות אחת לכמה חודשים, מכיוון שהאטמים נפלטים בסופו של דבר ממקומם. מומלץ לבצע את החסימה עם אטמי סיליקון תוך-קנאליקולריים (כאלה המוחדרים לתוך צינורית ניקוז הדמעות ולא בולטים חיצונית) מכיוון שהם מחזיקים מעמד זמן רב יותר. ניתן גם להשתמש בתחליפי דמעות סמיכים יותר, ובעיקר בג'לים למיניהם (כגון ויסקוטירס, ג'נטיל ג'ל או הילו-ג'ל).

בנוסף מומלץ לבצע בירור ראומטולוגי כדי לשלול מחלות סיסטמיות אוטואימוניות כגון מחלת סיוגרן. במחלה זו יש יובש קשה בעיניים ובפה ולעיתים דלקת פרקים. הטיפול הסיסטמי במחלה עשוי להביא להקלה גם ביובש בעיניים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה