חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טיפול מועדף ביובש בעיניים27/02/2021

שלום רב ד"ר,בת 25,בריאה בד"כ,יש לי יובש כרוני בעיניים,שנים רבות מטופלת בהילוקומוד-לפי המלצת רופאת העיניים מאז,וכל יום שמה כל 3 שעות מהתרופה,ולא מרגישה שיש שיפור,וכל הזמן מרגישה שיש צורך לשים,
אין לי צריבה בעיניים,או הרגשת חול,ןאפילו אין אדמומיות,אבל בגלל שאני סטודנטית מרגישה בעייפות בעיניים,אפילו אם קוראת פחות משעה,וצורך במצמוץ כל הזמן,
האם ממליץ לי לעבור להילוגל,אם כן,כמה פעמים לשים ביום מהתרופה?
או לשלב בין הילוקומוד ,לבין הילוגל,למשל במהלך היום הילוקומוד,ולפני השינה,הילוגל?
או שממליץ לי לעבור לסדרת סיסטין,מה יותר יעיל בשבילי?
ומה משטר המתן המתאים,להבטיח סיכוך תמידי בעיניים?

ראמה

שלום ראמה,

תחליפי הדמעות השונים מעניקים תחושת הקלה זמנית לאחר ששמים אותם, אך אינם "מרפאים" או "פותרים" את בעיית העין היבשה. ההחלטה באיזה תכשיר להשתמש נתונה לשיקול דעתו של המטופל. קיימים סוגים רבים של תכשירים כאלו, וכל אחד מעדיף תכשיר אחר, לפי תחושת ההקלה שהתכשיר מעניק. לכל אחד הרכב דמעות אחר ואינטראקציה שונה בין הדמעות והתכשיר בו משתמשים.

כעיקרון מומלץ להשתמש בתכשירים ללא חומר משמר (כמו התכשיר שבו את משתמשת). אם הטיפות לא מעניקות הקלה לאורך זמן, כדאי להשתמש בטיפות צמיגיות יותר, כגון הילוג'ל או סיסטיין ג'ל דרופס. משטר המתן תלוי בך: את יכולה לשים 2-3 פעמים ביום, או 8 פעמים, או כל שעה.

במקרים בהם יש יובש קשה במיוחד מומלץ לפנות לבדיקת רופא עיניים, שיכול להמליץ על טיפול ברסטאזיס (טיפות המכילות ציקלוספורין A, תרופה נוגדת דלקת), או להמליץ על Punctal occlusion, שבו חוסמים את תעלות ניקוז הדמעות עם אטמי סיליקון זעירים.

אפשרות נוספת היא טיפול עם IPL - מכשיר המעביר אור בעוצמה חזקה אל מתחת לעפעפיים התחתונות, וגורם לשיפור בהפרשת בלוטות מייבומיאן בעפעפיים המפרישות את השומנים שהם מרכיב חיוני בדמעות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה