חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טיפול לשיפור הראייה לבעלי קרטוקונוס06/01/2015

שלום רב,
אני בן 16 ולפני שנה וחצי אובחנתי כסובל מקרטוקונוס בשלב התחלתי בשתי עיני.
יש לי מספר לא גבוהים וצילינדר.
אני משתמש בעדשות מגע רכות דו חודשיות המותאמות לי אישית כבר שנה וחצי.
הייתי מעוניין לדעת, האם קיים טיפול לאנשים הסובלים מקרטוקונוס שיכול להוביל לשיפור הראייה?
לאחר שקראתי באינטרנט אודות טיפולים שונים לשיפור הראייה (גם לבעלי קרטוקונוס) נתקלתי בטיפולים כמו השתלת עדשה תוך עינית וניתוח לייזר שיכול להתאים לקרטוקונוס, וברצוני לדעת האם ניתוחים אילו אכן מתאימים במקרה שלי.

שלום רב,

הטיפול החשוב ביותר שעליך לבצע ללא דיחוי הוא טיפול בקשרי צילוב (קרוס לינקינג) של הקרנית. זאת מכיון שאתה בן 16 והקרטוקונוס התגלה אצלך לאחרונה והוא עדיין במצב קל. בגלל גילך הצעיר ואבחנת הקרטוקונוס לאחרונה - יש סיכון של ממש להחמרה בשנים הקרובות. טיפול זה יעצור את החמרת הקרטוקונוס, וימנע התדרדרות וצורך בהשתלת קרנית בעתיד.

שיפור הראייה במצבך נעשה ע"י עדשות מגע מיוחדות, וזהו האמצעי הבטוח והיעיל ביותר לראייה טובה. אסור לך לעבור ניתוח לייזר מכיוון שזה יחמיר את הקרטוקונוס. השתלת עדשה תוך עינית אינה מתאימה לך כלל ועלולה לסכן את עיניך. אמנם שילוב של קשרי צילוב עם ניתוח לייזר (בשיטת PRK) תואר ע"י מספר קבוצות בעולם, אך הוא עדיין שנוי במחלוקת, התוצאות ארוכות הטווח אינן ידועות, והשילוב הזה אינו מקובל כיום כטיפול יעיל ובטוח.

בסיכום - אתה זקוק לטיפול בקשרי צילוב של הקרנית (קרוס לינקינג) למניעת החמרה של הקרטוקונוס (עליך לבצעו בהקדם), ובמקביל - המשך שימוש בעדשות מגע מיוחדות להשגת ראייה מיטבית.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה