חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חשש מהסרת משקפיים עקב היפרדויות חוזרות שלא אותרו בבדיקות30/03/2021

שלום רב,
אני מרכיב משקפיים ושקלתי לעבור ניתוח הסרת משקפיים אך נדלקה נורת אזהרה משום שלמרות שאני סובל שנים רבות מכאבים חדים בעין ימין (היום אני יודע שזה ככל הנראה עקב שכבה צלקתית שלא התאחתה כראוי מפציעת ספורט ישנה) ויובש, כל הבדיקות המוקדמות שביצעתי בשני מכונים שונים (כבחינה להתאמה לניתוח) לא מצאו ליקוי או אבנורמליות. אך מיד כאשר אמרתי זאת לרופאים הוא מיד אמרו שניתוח PRK יעשה את העבודה. כיצד ניתן לסמוך על האבחנה שהרי 1. אם דבר כזה חמק תחת לרדאר אזי יתכנו ליקויים נוספים שלא התגלו. 2. אם הליקוי לא התגלה, כיצד מיד יודעים שהניתוח יתקנו ?

שלום רב,

ככל הנראה אתה סבלת בעבר מתסמונת הארוזיות החוזרות של הקרנית. תסמונת זאת מתאפיינת בפציעות חוזרות של אפיתל הקרנית בזמן יקיצה או פתיחת העפעפיים בבוקר או באמצא הלילה. לאחר הריפוי לא ניתן לראות סימנים בקרנית. לכן כאשר בודקים אותך בבדיקת ההתאמה לא רואים סימנים, והדרך היחידה שאפשר לדעת שזה מה שיש לך היא על פי מה שאתה מספר.

אם אכן אתה סובל מסתמונת זאת, הרי ש- PRK הוא אכן הפתרון בשבילך. ניתוח בשיטת PRK יוצר משטח חדשת של רקמת הקרנית, והאפיתל החדש שיצמח עליו יהיה צמוד טוב יותר מהמצב היום.

לגבי דברים ש"חומקים מתחת לרדאר" ו"ליקויים נוספים שלא התגלו" - זאת צורת חשיבה פסימית שאופיינית לאנשים ספקניים שלא מאמינים ברופא שלהם וביכולת של הרפואה לשנות ולתקן. אופטימיות היא חלק בלתי נפרד מהצלחה בכל תהליך ובוודאי בתהליך רפואי, ופסימיות היא מתכון לחוסר שביעות רצון ולכשלון. מנסיוני הרב אני יודע שאנשים אופטימיים מצליחים תמיד בניתוחים האלה. אז אם אתה טיפוס פסימי, אל תעשה את הניתוח.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה