חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חשד לקרטוקונוס26/03/2016

שלום רב,

לאחרונה התעניינתי בניתוח לייזר להסרת משקפיים (קוצר ראייה) ונאמר לי שאני סובל מקרטוקונוס במצב קל.

לציין שאני מרכיב עדשות רכות מגיל 16, עד לפני כ3 שנים שהתחלתי לפתח אי סבילות לעדשות (גירויים אדמומיות ונימים שנותרו עד היום גם לאחר הפסקת השימוש בעדשות..). מאז אני מרכיב משקפיים ואיתם רואה 6/6 עד היום. כמו כן לציין שהמספר יציב כל השנים (3-4 עם צילינדר 1 בערך).

נבדקתי בבדיקת מיפוי קרנית במכון מור, ואף שבצילומים כתוב keratoconus pattern not detected לגבי שתי העיניים, בפענוח נאמר שהקרניות קמורות אסימטריות (אסטיגמציה עם הכלל) עם קמירות מוגברת בחלק התחתון ולכן יש חשד לקרטוקונוס בעין ימין ומומלץ לחזור על הבדיקה בעוד שנה. צוין צילינדר בדרגה 1-1.5 דיופטר.

לפי מה שקראתי על הבעיה, אני מבין שהבעיה אצלי קיימת (אם בכלל) בעין ימין בלבד בדרגה מאוד מינורית, לאור המספר הנמוך והעובדה שהראיה מתוקנת לחלוטין אפילו עם משקפיים. אם הבנתי נכון, לאור גילי (37) גם אין מה לחשוש מהחמרה של המחלה בשלב הזה ואין צורך בטיפול (קרוס לינקינג) פרט לתיקון הראיה.

השאלה היא כזו- כיצד ניתן לקבל אבחנה חד משמעית לבעיה (חשבתי שזו המטרה של בדיקת המיפוי…)?
הדבר קריטי עבורי, כי אני מניח שאף רופא לא יסכים לבצע ניתוח לייזר במצב כזה… ביצוע הניתוח חשוב לי מאחר שהמשקפיים מקשים עליי מאוד ומגבירים לי נטיה קיימת לכאבי ראש.

עד כמה בדיקת המיפוי אמינה? גם בזמן הבדיקה במכון הלייזר וגם במכון מור העיניים שלי היו יבשות לאחר שלא ישנתי מספיק בלילות שלפני.

האם יש מניעה לבצע במצב זה תהליך אחר לתיקון ראיה, כמו השתלת עדשה תוך עינית?

תודה מראש על המענה.

שלום אור,

קשה לי לענות לך על שאלותיך בלי לראות את המיפוי עצמו. אם על פי המיפוי יש לך קרטוקונוס - אתה לא מתאים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר. אם יש לך אסימטריה בלבד, ואין עדיין קרטוקונוס ניתן לשקול PRK. אך כדי לדעת בוודאות מומלץ להגיע אלינו לבדיקת התאמה. מומלץ להפסיק להרכיב עדשות מגע לחלוטין לפחות שבועיים לפני הבדיקה. לפעמים שימוש יתר בעדשות מגע גורם לתבנית של עיוות במיפוי הקרנית, שמשתפרת לאחר הפסקה ארוכה של השימוש בעדשות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה