חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חשד להרפס בעין אצל תינוקת24/02/2017

בוקר טוב,שמי {     } ואני אמא לתינוק בת ארבעה חודשים. בתחילת השבוע חשתי עקצוצים בשפה וביום שלישי הופיע כבר שלפוחית. אני מטופלת בזווירקס. אני ממשיכה להניק בהמלצת רופא שהתייעצתי איתו והמטפלת העיקרית בתינוקת. אתמול בלילה היא התעוררה בבכי עם עין אחת אדומה נפוחה מעט שהמשיכה לדמוע מעצמה גם לאחר הבכי. הבוקר העין לא אדומה ולא דומעת אך ניכרת נפיחות מה העפעף תחתון. האם מדובר בהרפס? כיצד ניתן לשלול או לאמת בוודאות? אשמח אם ניתן יהיה להפנות אותי למומחה באזור באר שבע.תודה רבה

שלום רב,

אם היו לך שלפוחיות של הרפס בשפתיים, מגע של השפתיים עם עור הפנים של התינוקת עלולים לגרום להדבקתה בהרפס, אך לא בהכרח לדלקת בעיניים. למעשה כך רובינו נדבקים בהרפס, וכך גם את נדבקת בילדותך. לאחר ההדבקה הוירוס חודר דרך סיבי עצב תחושתיים אל הגנגליון של העצב החמישי, האחראי על העצבוב התחושתי של הפנים), ונשאר שם במצב רדום לשנים רבות. לעיתים הוא מתעורר, ונודד דרך סיבי העצב בחזרה אל הפנים, ויכול לגרום לפריחה שלפוחיתית בשפתיים, בעור הפנים, ולעיתים נדירות גם בעין.

לא ברור אם יש קשר בין הדלקת בעין של התינוקת ובין ההרפס בשפתיים. ככל הנראה אין קשר. ישנן סיבות רבות אחרות לדלקות בעיניים בתינוקות. בכל אופן מומלץ להיבדק בהקדם ע"י רופא עיניים מומחה לקרנית באיזור מגורייך, ולא להסתפק בבדיקת רופא ילדים או רופא המשפחה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה