חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חוששת מתופעות הלוואי18/04/2017

שלום לך דוקטור תודה על הפירוט של כל הסיכונים בכל סוגי הניתוחים זה מאוד עוזר.
ושאלתי אני מרכיבה משקפי ראייה ומידי פעם עדשות מגע, המספר שלי הוא די גדול -7, -7.30 עם צילינדר נמוך של עד 1. השאלה שלי האם ניתן לדעת אם אחווה אקטזיה או שאין דרך לדעת? האם רופא יכול לומר לי שהקרנית שלי דקה מידיי לניתוח או/ולתת לי את אחוז הסיכוי לזה בהתבסס על בדיקה. זו אחת מתופעות הלוואי החמורות שנקשרת לאנשים עם מספר גבוה ומכאן החשש
תודה רבה

אלכסנדרה

שלום אלכסנדרה,

אכן כן - מנתח לייזר מיומן יוכל להגיד על פי הבדיקה האם יש לך סיכון לאקטזיה, וזאת על פי מדידת עובי הקרנית, ועל פי מיפוי הקרנית. כיום אנחנו יודעים במדויק את גורמי הסיכון לאקטזיה, ולא מנתחים אם גורמים אלו קיימים. כתוצאה מכך - השכיחות של תופעת לואי זו ירדה משמעותית במשך השנים, וכיום תופעה זו נדירה ביותר.

אם עובי הקרנית שלך ממוצע, ניתן לשייף את כל המספר שלך ללא כל בעייה בשיטת ה- PRK.

אבל האם ידעת שהסיכון שאת לוקחת בשימוש בעדשות מגע גדול פי כמה מכל הסיכונים הנדירים של ניתוחי לייזר? עדשות מגע עלולות לגרום לזיהומים קשים בקרנית שעלולים לגרום לפגיעה קשה בראייה, לתופעות אלרגיות בעיניים, ליובש בעיניים, לצניחת העפעף העליון, להופעת כלי דם בקרנית, ולבעיות רבות אחרות. בכל זאת את ממשיכה להשתמש בהם, בלי להיות מודעת לסכנות אלו. ניתוח לייזר עשוי להרחיק אותך מהסכנות הכרוכות בשימוש בעדשת מגע - ובכך לתרום ישירות לבריאות העיניים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה