חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חודש וחצי לאחר prk26/04/2015

שלום פרופסור סלומון

אני חודש וחצי לאחר ניתוח prk
והיום הייתי בבדיקה אצל המנתח
את האמת אני רואה שינוי אבל לא כזה גדול
כל מי שרואה טוב מזהה דברים שאני לא מצליח לזהות ולקרוא
ועין שמאל רואה יותר טוב מעין ימין
השאלה שלי האם הניתוח שלי לא הצליח אם זוהי התוצאה לאחר חודש וחצי מהניתוח ?
והאם זה עוד ישתפר לי?
כי לא קיבלתי ככ תשובות מהמנתח שלי ורק טען שלוקח לפעמים חודשים עד שהראייה מתייצבת ורואים טוב לאחר prk
תודה מראש

אבי

אבי שלום,

תהליך השיקום הראייתי אחרי ניתוח הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK נמשך מספר שבועות, והוא תלוי בעיקר באופן הריפוי של שכבת תאי האפיתל של הקרנית. זוהי שכבת תאי הציפוי החיצוניים, שהוסרו במהלך הניתוח, ולאחר מכן התחדשו וצמחו מחדש על איזור מרכז הקרנית, שעבר את תהליך השיוף בלייזר. שכבת תאים זו הולכת ונעשית חלקה יותר ויותר ככל שעובר הזמן מהניתוח, ובהתאם לכך- מתרחש השיפור בראייה. העובדה שאתה מרגיש שהיה שיפור, אם כי לא בקצב שהיית רוצה, מעידה על כך שהריפוי מתקדם בכיוון הנכון. לכל אדם יש את הקצב שלו, וגם לכל עין יש קצב שונה. זו הסיבה שאתה מרגיש הבדל בין 2 העיניים.

אני משוכנע שבשלב הזה, כחודש וחצי לאחר הניתוח, יש לך (כמו לכל המנותחים שעוברים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK) ראייה טובה ותפקודית המאפשרת לך לנהוג לבד ברכב הפרטי, לעבוד, ללמוד, לקרוא, לעבוד מול מחשב או סמרטפון, ולבצע את פעולות היום יום השגרתיות. אמנם הראייה אינה מושלמת עדיין. אבל אין ספק שהראייה שלך תמשיך להשתפר בשבועות הקרובים, ורוב הסיכויים שאתה תגיע ל- 6/6.

ולבסוף, מספר עצות: אל תשווה את הראייה שלך לזו של אנשים אחרים, ואל תשווה כל כמה דקות את הראייה בין עין ימין לעין שמאל. פשוט תחיה את חייך (או במילה אחרת - "תזרום"...), תתאזר בסבלנות, אל תחשוב כל רגע על העיניים ועל הראייה, תמשיך להשתמש בטיפול עליו המליץ הרופא המנתח (כגון: טיפות סטרואידים, דמעות מלאכותיות) - ואני משוכנע שבעוד חודש תהיה עם ראייה טובה יותר מזו שיש לך היום.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה