חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

התנתקות הזגוגית עין ימין28/07/2016

שלום רב בת 58 לפני כחודשיים התחלתי להרגיש עננים שחורים עיגול לפעמים זה חוטים זבובים וירידה בראיה עין ימין וגם גרד ודמעות, ותחושה שמשהו תקוע לי בעין נבדקתי אצל רופה עיניים שאמר שזאת עין עצלה ,שיש לי משיכה הפרדות זגוגית מהרשתית לא קרועה נתן לי טיפות עניים,לגרד והדמעות נתן לי טיפות עיניים שלא עזרו, ונתן לי שוב טיפות עיניים וולטרן אופטה אבל בעלון כתוב שאלו טיפות לאחר ניתוח קטרקט לזיהום ודלקת , האם זה בסדר לשים אותם בעין? כי אין לי קטרקט בבדיקה שנייה אמר כתב בצד הטמפורלי שינויים ניוונים ברשתית ללא עדות לקרעים או חורים פעילים, לאבי יש גלקומה ,ואני חוששת ,שאלתי היא האם אני צריכה להיבדק על ידיי רופא מומחה לרשתית ?
בברכה ותודה על תשובתך רחל

שלום רב,

בדברייך את מתארת מספר בעיות. הבעיה הראשונה היא הפרדות הזגוגית. זהו הוא תהליך המתרחש במוקדם או במאוחר אצל מרבית האנשים. הוא מתבטא ב- floaters שהם חוטים, קוים ונקודות שזזים בשדה הראייה. אין מה לעשות במקרה זה, חוץ מאשר להיבדק ע"י מומחה לרשתית. מטרת הבדיקה היא לוודא שלא נוצרו חורים או קרעים בהיקף הרשתית במהלך תהליך הפרדות הזגוגית מהרשתית. אם נוצרו חורים יש לטפל בהם בהקדם בלייזר, כדי למנוע הפרדות הרשתית.

הבעיה השניה היא תהליך דלקתי המתבטא בגרד ודמעת. ככל הנראה מדובר בדלקת אלרגית של העיניים. קיימות תרופות שונות הניתנות בטיפות לדלקת אלרגית, הכוללות מייצבי תאי Mast, אנטי-היסטמינים, סטרואידים ותרופות הפועלות על תאי דלקת (אימונו-מודולטורים). לכל תרופה טווח יעילות ובטיחות אופייני, ויש להתאים את התרופה על פי הממצאים בבדיקה. מומלץ להיבדק ע"י מומחה לקרנית.

וולטרן-אופטה היא תרופה הניתנת להפחתת דלקת וכאב, בד"כ לאחר ניתוחים בעיניים. היא פחות מתאימה לטיפול בדלקת אלרגית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה