חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

התלבטויות לפני ניתוח29/09/2020

הגעתי לבדיקה בעין טל הדסה והתאימו לי את סוג הניתוח אינטרלאסיק. קראתי בתגובות שלך לאחרים שאתה ממליץ יותר על prk ופתאום נלחצתי אולי אני צריכה להחליף לסוג הניתוח הזה.. חשש שיש לי מהאינטרלאסיק-לא הבנתי אם המתלה זה משהו שמתאחה באיזשהו שלב באופן סופי או שתמיד יהיה חשש, גם אחרי שנים, שהוא יפגע או יזדהם וכ'ו..? יש דברים שאחרי הניתוח אני לא אוכל לעשות או שזה לא פוגע באפשרות לעשות כל מה שאני רוצה בלי דאגות?(לא בטווח הקצר, לאורך כל החיים..) אז מה לדעתך הכי נכון לעשות, איזה סוג ניתוח? יש לי קרנית עבה יותר מהממוצע אם זה קשור..יש מספיק שנות ניסיון עם האינטרלאסיק שאפשר לסמוך שכבר יודעים איך לעשות את זה כמו שצריך ומה התוצאות שלו לטווח הרחוק, אחרי שנים?
וגם לגבי הרופא- התאימו לי את דר [— ——] והאמת שלא ראיתי ביקורות עליו או מקום שמסביר כמה ניסיון יש לו ואני קצת חוששת.. יש אפשרות אחרי שכבר עשיתי בדיקה וקבעתי תאריך לניתוח להחליף לרופא עם יותר ותק? איך יודעים שהרופא הוא באמת טוב?

אודליה

שלום אודליה,

התאמת סוג הניתוח תלויה בגורמים שונים, כגון סגנון החיים, תחביבים, עיסוק בספורט אתגרי, עיסוק בפעילות כלשהיא שיש בה סיכון לחבלה בראש, וכן גורמים הקשורים במבנה העין והקרנית. בשיחה שאני עורך עם כל נבדק שמגיע אלי לבדיקת התאמה אני מבין את הצרכים שלו/ה, סגנון החיים וסביבת העבודה והתחביבים, ולפי כל אלו ממליץ על סוג הניתוח.

אם מבחינה רפואית יש התאמה לשני הסוגים (PRK - שיוף ללא חיתוך הקרנית, או IntraLASIK - חיתוך הקרנית ולאחר מכן שיוף) - אני מציג את שתי השיטות, מציג את היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומנסה להבין מהו רצון הנבדק.

ככלל - לאנשים צעירים ודינמיים, פעילים ספורטיבית, שיכולים להקדיש שבוע מזמנם לתהליך ההחלמה - אני ממליץ על PRK. אמנם זה כרוך בתהליך החלמה של שבוע, אך לטווח הרחוק זה מביא לבטיחות רבה יותר, מכיוון שאין חשש לתזוזת המתלה כתוצאה מחבלה. בנוסף - PRK הוא ניתוח קצר מאוד וקל לביצוע (בסך הכל 5 דקות), ולכן הוא מתאים לאנשים לחוצים, תזזיתיים וחרדתיים, שקופצים כל פעם שנוגעים להם בעיניים ("דוקטור, אני במיוחד רגישה בעיניים...").

לאנשים מבוגרים יותר (מעל גיל 30), שפחות נמצאים בסיכון לחבלות בפנים, שממוקדים יחסית יותר במשפחה ובקריירה, שפחות גמישים מבחינת הזמן, ופחות יכולים לקחת שבוע חופש מהעבודה - להם אני ממליץ יותר על ה IntraLASI, אם כי גם להם ניתן לבצע בהצלחה PRK.

יחד עם זאת יש לזכור שהתוצאות בסוף התהליך שוות לחלוטין בשתי השיטות.

לגבי בחירת הרופא - זכותך כמובן לבחור באיזה רופא שאת רוצה. הרופא שהתאימו לך הוא רופא מצויין.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה