חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

התייעצות לגבי המשך טיפול28/11/2018

שלום, לפני שנתיים עברתי השתלת קרנית מסוג DMEK לאחר שסבלתי מבצקת בקרנית, כיום כשנתיים לאחר הניתוח אינני רואה בצורה מושלמת, נאמר לי מכיוון שהנני סובל גם מגלאוקומה מולדת, השתל עובד לא ב-100 אחוז, כיום קרנית עכורה בחלק התחתון, נאמר לי שזו התוצאה הכי טובה שאפשר להשיג בהתחשב במצב העין, רק לאחרונה התייצב הלחץ התוך עיני לאחר הפסקת סטרואידים, לא לוקח סטרואידים מכיוון שהעין מעלה לחצים מסטרואידים, השאלה שלי היא האם ישנה דרך קונבנציונלית מעבר לטיפות מלח אותם אני נוטל, לשפר את איכות הראייה? , והאם אכן שתל בעין כזו אינו יכול לתת את התוצאה המירבית? ראוי לציין שאני בעל עין יחידה, והירידה בראייה פוגעתי בי בחיי היומיום במידה רבה.

יותם

שלום יותם,

אם סבלת מגלאוקומה מולדת, אזי יתכן שהראייה הלא מיטבית היא תוצאה של נזק לעצב הראייה, דבר שאותו לא ניתן לתקן. נראה שעברת ניתוח DMEK בהצלחה, ושהבצקת בקרנית חלפה. בתנאים הנוכחיים עברת את הטיפול הטוב ביותר שניתן לבצע. ניתוחים נוספים, ובעיקר השתלות קרנית נוספות, עלולות לגרום לפגיעה בעין ולהשגת תוצאה פחות טובה ממה שיש לך כיום.

חשוב מאוד לשמור על מעקב תכוף אצל מומחה קרנית, ולבדוק שהשתל מתפקד, שאין בצקת בקרנית, ושהלחץ התוך עיני יציב. כמו כן יש לעקוב אחר תפקוד העצב. את זאת ניתן לעשות ע"י בדיקות OCT של המקטע הקדמי והאחורי, בדיקת שדה ראייה, בדיקת עובי הקרנית, וספירת תאי האנדותל של הקרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה