חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

השתלת עדשה19/10/2018

שלום וברכה,
עברתי בדיקת התאמה לניתוח הסרת משקפיים בשני מכונים, ונפסלתי לניתוח בגלל מספר גבוה (מינוס 13 ו-מינוס 11, כולל צילינדר) וקרנית דקה. נאמר לי שהניתוח היחיד שאוכל לעבור הוא ניתוח השתלת עדשה תוך עינית.
כמבוטחת במאוחדת שיא, הקופה משתתפת בניתוח כזה רק כשהוא נעשה בבית חולים הדסה. כשניסיתי לברר על התהליך לקביעת תור לבדיקת התאמה לניתוח בבית החולים, נאמר לי שרופאי המחלקה מתנגדים לניתוח השתלת עדשה, ונמנעים מלבצע אותו.
אם אכן יש המלצה לא לבצע את הניתוח הזה, אשמח לדעת מה דעתך בעניין. וכמו כן, אשמח לדעת האם ייתכן שבמקרים חריגים רופאי השר"פ בהדסה כן מבצעים כאלו ניתוחים, במידת הצורך, ולמי עלי לפנות כדי לתאם תור לבדיקת התאמה.

שלום רב,

אנחנו לא מבצעים השתלות עדשה תוך עינית לתיקון קוצר ראייה בגלל הסיכונים לטווח ארוך הכרוכים בניתוח זה. לא במקרה שלך ולא באף "מקרה חריג". סיכונים אלו כוללים פגיעה בקרנית והתפתחות בצקת בקרנית (שמצריכה השתלת קרנית), גלאוקומה וקטרקט מוקדם. לאחרונה אנחנו נתקלים יותר ויותר בסיבוכים אלה שמתפתחים באנשים שעברו ניתוחי השתלות עדשה תוך עינית לפני 10 -15 שנים.

השתתפות מאוחדת שיא לניתוחים המבוצעים ב"הדסה אופטימל" (מכון הלייזר של הדסה) היא רק לניתוחים להסרת משקפיים בלייזר. ניתוחים אלו מבוצעים במכון הלייזר ולא בבית החולים הדסה. בבית החולים הדסה (ובאף בית חולים אחר בארץ) לא מבוצעים ניתוחי השתלות עדשה תוך עינית לתיקון קוצר ראייה.

את מוזמנת לבדיקת התאמה ב"הדסה אופטימל". יתכן שעובי הקרנית מאפשר ביצוע של הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK עם שימוש בתבניות שיוף חסכוניות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה