חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הרפס זוסטר בעין13/06/2016

שלום,
עקב הרפס זוסטר בעין,במשך כשנה מטופלת בזובירקס (כרגע פעמיים ביום )ובסטרודקס טיפות בעין(כרגע פעמיים ביום למשך 5 ימים ואז הפסקה ליומיים ).בכל פעם שהורדתי מינון עד הפסקה לגמרי של הסטרואידים חזר ההרפס לעין.החזרתי טיפול ועבר ההרפס אך כשהורדתי מינון הסטרואידים ל4 ימים בשבוע שוב חזרה עכירות בעין המעידה על חזרת ההרפס.בנוסף מסתמנת דלקת קלה ב2 העיניים שלא עוברת(עם אנטביוטיקה נרפא אך בהפסקת האנטיביוטיקה שוב חוזרת הדלקת ).מהו הטיפול הנכון להעלמה לגמרי של ההרפס בעין מבלי שיחזור?האם סביר שכשנה כבר לא ניתן להירפא ללא לקיחת תרופות?? יש לציין שבכל טיפול ממושך של הסטרודקס עלה הלחץ בעין.

דנית

שלום דנית,

אין טיפול המעלים לגמרי הרפס של הקרנית. מדובר במחלה כרונית המתבטאת בהתקפים חוזרים של הרפס בקרנית. הנגיף נמצא בגנגליון של העצב החמישי, בד"כ במצב רדום. כאשר הוא מתעורר הוא נודד לארוך סיבי העצב עד שהוא מגע לקרנית, ושם הוא גורם לדלקת ולכיבים.

הטיפול המונע היעיל ביותר הוא מתן ממושך של אציקלוויר דרך הפה. אציקלוויר הוא התרופה הכמעט יחידה מזה שנים רבות לטיפול בנגיף ההרפס. בזמן ההתקף החריף היא ניתנת במינון של 400 מ"ג - 5 פעמים ביום. בתקופה שאין התקף חריף - מומלץ להמשיך לתת אותה במינון נמוך יותר, על פי הנחיות הרופא המטפל. ניתן לתת גם תרופה בשם Valtrex שהיא אציקלוויר בעל משך פעולה ארוך יותר, אותו ניתן לתת פעם עד פעמיים ביום. תרופה זו יעילה יותר למניעה של הרפס בשל משך הפעולה הארוך יותר. בכל מקרה מדובר בטיפול ארוך טווח של מספר שנים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה