חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הרפס בעין, וכיב קרניתי22/12/2015

היי,
אני בת 26, לפני כשלושה שבועות אובחנתי בהרפס בעין שמאל, אני מרכיבה עדשות מגע חודשיות כבר 15 שנה ומעולם לא הייתה לי כל בעיה איתן, מקפידה מאוד על היגיינת העין ותמיד שוטפת ידיים לפני שימת עדשות ומקפידה להחליף עדשות בזמן כולל תמיסה. לפני שלושה שבועות הרכבתי עדשות ולאחר מכן התאפרתי וחשתי צריבה חזקה בעין שמאל, העין החלה להיות אדומה דומעת, כולל טשטוש ראיה, הלכתי לביקור רופא שם אבחנו שריטה בקרנית וקיבלתי ויגהמוקס ומשחה, יום למחרת המצב החמיר והעין כאבה והאדימה נורא. הגעתי למיון עיניים שם אובחנתי בזיהום בקרנית- עם חשד לזיהום הרפטי- הרופאים אמרו כי יש לזה צורה קלאסית של הרפס- הסתעפויות של דנדריטים, בצקות ועכירויוית. טופלתי בחמישה כדורים של אציקלוויר ליום-של הרפס, שני סוגי אנטיביוטיקה מיוחדת שמייצרים בסורוקה והיא מאוד חזקה ובפוסיתלמיק-טיפות צמיגיות וטיפות להרחבת האישון בגלל הכבאים הנוראים. במהלך כל הזמן הזה אני בביקורת צמודה במרפאות חוץ, העין השתפרה והחזירו אותי לוויגה מוקס והוסיפו לי טיפול fml סטרואידיליות, הראייה השתפרה והעין כבר לא אדומה ואין כ"כ זכר לימים הקשים. אתמול הייתי בביקורת בה נאמר לי מפחתים לי את האציקלוויר לניים ביום ומסיימים טיפול בויגה מוקס וממשיכים עם טיפות סטרואידים ופוסיתלמיק ארבע פעמים ביום, בנוסף אמרו לי כי יש עכירויות על העין-שלוש במספר-שלא עוברות וייתכן כי זה קבוע אבל לא יושב על שדה הראייה.
חשוב לציין כי אני אתלטית תחרותית ולא יכולה להרכיב משקפיים בגלל שהם ממש ממש מפריעות לי, הרופא אמר כי ניתן לשוב להשתמש בעדשות מגע יומיות בזהירות רבה רק בעוד כשלושה חודשים (אע"פ שהזיהום לא פעיל וכרגע הטיפול הופחת והמיקוד הוא טיפול בצלקת)והוא גם אמר כי אף מנתח לא יסכים לעשות לי ניתוח לייזר להסרת משקפיים כי ההרפס קיים בגוף ויושב רדום בעצב וניתוח רק עלול לעורר אותו מחדש. קיבלתי את זה מאוד קשה וזה נשמע לי מוזר כי אין כל פתרון וכי עליי לחיות עם ה"נכות" הזו מבלי לקבל כל פתרון. מה דעתך ומה ניתן לעשות? האם אוכל להרכיב עדשות יומיות למס' שעות ביום עם הפסקת הטיפות בזהירות רבה מאוד?? העין כרגע לבנה ורגילה לחלוטין עם צלקת שצריכה להחלים. תודה מראש.

רוית שלום רב,

על פי מה שאת מספרת נראה שקיבלת טיפול מקצועי ומעולה מרופאי העיניים שטיפלו בך במרכז הרפואי סורוקה. טיפול זה הביא לריפוי הקרנית מההרפס. אני גם מסכים לחלוטין עם ההנחיות שקיבלת בביקור האחרון בכל הנוגע לזהירות שבחזרה לעדשות מגע, ובשלילת האפשרות לניתוח לייזר.

הייתה לך מחלה קשה מאוד בקרנית שהייתה עלולה לגרום לפגיעה קשה בראייה. למזלך, בזכות הטיפול הנכון שקיבלת, הקרנית התרפאה ואת נמצאת כעת בתקופת החלמה ארוכה. בחודשים הבאים את תקבלי טיפות סטרואידים כדי להפחית את גודל הצלקות בקרנית. ניתוח לייזר לא בא בחשבון בשום אופן במצבך. את עדשות המגע ניתן יהיה להחזיר בזהירות לאחר מספר חודשים שבהם יהיה ברור שאין חזרה של ההרפס בקרנית.

חזרה מוקדמת מדי לעדשות מגע, ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, או פגיעה כלשהיא בקרנית (כדוגמת השריטה מהעדשה, שהיא כנראה זו שגרמה להתפרצות ההרפס) – כל אלו עלולים לגרום להתפרצות מחודשת של הרפס בקרנית, ובהמשך להופעת צלקות חדשות, ולפגיעה נוספת בשקיפות הקרנית, ופגיעה בלתי הפיכה בראייה. לפיכך מומלץ להישמע להוראות הרופא ולהתאזר בסבלנות. 

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה