חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הרמת מתלה שזז לאחר ניתוח לאסיק15/09/2017

שלום. בלילה שאחרי הניתוח. הרגשתי כאב חזק ברגע שפתחתי את עין שמאל . הגעתי לרופא והוא אמר לי שאני צריכה לעשות שטיפה ושהוא צריך לסדר לי את המתלה שזז. הוא טיפל בי ושם לי עדשה ליומיים. אני כרגע לא רואה באותה חדות שראיתי ישר לאחר הניתוח ומרגישה ממש מין שכבה על העין . השאלה שלי אם אותה השכבה היא כנראה העדשה הטיפולית והאם אני צריכה לחשוש מכך שהראייה עדיין לא חדה. כפי שהיא הייתה לאחר הניתוח? והאם יש סכנה בכך שהיה צריך להזיז את המתלה פעמיים ויכול להיגרם לזה נזק בעתיד?

רותם

שלום רותם,

תזוזת המתלה ממקומו היא אחת הסיבוכים לאחר ניתוחי לאזיק. לאחר החזרת המתלה למקומו בד"כ הבעייה נפתרת. הראייה איננה חדה עדיין בגלל הניתוח הנוסף שעברת להחזרתו, שגרם כנראה להופעת דלקת באיזור הפיצול. לאחר מספר ימים של טיפול בטיפות סטרואידים הראייה תשתפר.

אם היית קצת יותר חכמה, ועוברת PRK, כל זה לא היה קורה. אנשים חכמים עוברים PRK, שיטת ניתוח בטוחה יותר, שבה לא מבוצע חיתוך של הקרנית, וכל תופעות הלואי הכרוכות בפיצול הקרנית פשוט לא מתרחשות. אמנם ב-PRK יש שבוע של החלמה, אך לכולם יש לבסוף ראייה מצויינת בדיוק כמו אחרי לאזיק, ובלי הבעיות הכרוכות בחיתוך המתלה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה