חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הצטלקות הקרנית בניתוח prk16/02/2016

שלום פרופ'
אני בת 18 לפני גיוס ואני רוצה לעשות ניתוח להסרת המשקפיים, אבל יש לי כמה התלבטויות:
1) הבנתי שבניתוח lasik יש סיכוי שהקרנית תתעוות גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר, כלומר הקרנית יכולה להתעוות בכל שלב בחיים אחרי הניתוח. בניתוח prk הסיכון הוא הצטלקות הקרנית, השאלה שלי היא האם גם בניתוח prk הסיכון הוא לכל החיים או רק לתקופה של אחרי הניתוח?
2) אני הולכת לעשות קורס בצבא שיימשך ארבעה חודשים ויכלול ישיבה מול המחשב כל היום (מ 8 בבוקר ועד 9 בערב), האם כדאי לי לחכות לשירות הסדיר ואז לעשות את הניתוח? שיקול נוסף בנוגע לשאלה הזאת היא האם כדאי לי לחכות עד אחרי הצבא או לשירות הסדיר כדי לעשות את הניתוח כי אולי לא יתחשבו בי במקרים שנוצרת דלקת או זיהום בעקבות הניתוח במידה ואני אעשה אותו לפני השירות.
אשמח אם תענה לי בהקדם האפשרי
תודה רבה!

מיה

שלום מיה,

נכון, הסיכון לעיוות הקרנית (אקטזיה) לאחר ניתוח LASIK קיים לכל החיים. לעומת זאת הסיכון לצלקת בקרנית הוא בעיקר בחודשים הראשונים לאחר הניתוח. הסיכון להצטלקות הקרנית בניתוחי PRK הוא קטן מאוד כיום. זאת בזכות השימוש במיטומיצין C בסוף ניתוח ה- PRK, וגם בזכות השימוש בטיפות סטירואידים במשך מספר חודשים לאחר הניתוח. ככלל הבחירה בניתוח ה- PRK היא הבחירה הנבונה והחכמה, למי שחושב על הטווח הארוך.

את הניתוח ניתן לעשות לאחר שנמצאת מתאימה בבדיקת התאמה. אם אכן את מתאימה - ניתן לעשות את הניתוח ללא כל בעיה לפני השירות הצבאי, במהלך השירות, או לאחריו. זה ממש לא משנה אם את יושבת מול המחשב עכשיו, או בזמן השירות הצבאי מבחינת ההחלטה על תזמון הניתוח (את מכירה מישהו שלא "יושב מול מחשב"?...).

אנו מנתחים חיילים קרביים וחיילים לא קרביים במהלך השירות הצבאי, ומעולם לא נתקלנו בבעיות שאת מתארת. אם תשכילי לבצע את הניתוח במכון רציני ואיכותי שמקפיד על איכות ללא פשרות, אין סיבה כלשהיא שתסבלי מתופעות הלוואי אותן ציינת.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה