חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הסתבכות של תיקון לייזר29/12/2015

לפני כארבע וחצי שנים תיקנתי בלייזר ראייה אצל ד״ר ישראלי דוד ברשת עיניים כעבור ארבע שנים המספר חזר קטן 1, ביצעתי תיקון ומפה הכל החל להסתבך כאבים בעין הרגשת גוף זר רגישות נוראית לשמש וכל אור חזק כלשהו, שורף מאוד וראייה שמתדרדרת, במשך 8 חודשים מטופלת בסטרודקס וכל הרופאים ברשת עיניים טענו שזה יובש המצב התדרדר בחודש האחרון והראייה ממש התדרדרה והסטרואידים כבר לא עזרו , הגעתי לד״ר לוינגר בהדסה וטען שצמחו לי תאי אפיתל מיד הכניס אותי לחדר ניתוח והסיר אותם , היום אחרי חודש הכאבים חזרו וד״ר ישראלי שבדק אותי טען שחזרו שוב החזיר אותי שוב לסטרואידים בטענה שצריך קודם כל לעצור את צמיחתם, אשמח בלע שום קשר להגיע לייעוץ פרטי אצלך, אך אשמח לדעתך,

מורן

שלום מורן,

התופעה ממנה את סובלת נקראת Epithelial Ingrowth. מדובר בתופעת לואי של LASIK שבה תאי הציפוי החיצוניים של הקרנית (תאי האפיתל) צומחים דרך שולי המתלה (שכבת הקרנית המתקבלת ב- LASIK לאחר חיתוך הקרנית) אל מתחת המתלה. תופעה זו נפוצה בעיקר לאחר ניתוחי תיקון, שבהם מרימים את המתלה כדי לבצע לייזר נוסף. הרמת המתלה בניתוח התיקון גורמת לכך שתאי האפיתל צומחים מתחתיו, וגורמים לתופעות מהן את סובלת.

הטיפול במצב כזה הוא פתיחה נוספת של המתלה, ניקוי יסודי של כל התאים, והחזרת המתלה וקיבועו בעזרת תפרים, אותם מחזיקים בקרנית למשך מספר שבועות כדי ליצור עיגון טוב יותר של המתלה לקרנית, ולמנוע חזרת הצמיחה של התאים.

בחירה בשיטת  PRK (במקום  LASIK) כשיטה הבטוחה והמועדפת להסרת משקפיים בלייזר, והימנעות מניתוחי תיקון מיותרים (אין שום סיבה לבצע ניתוח תיקון למספר כ"כ קטן כמו 1.0-) מונעים סיבוכים מסוג זה מהם את סובלת.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה