חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הסרת עדשות לפני מיפוי קרנית24/12/2014

שלום פרופ' סלמון.
אני מאובחן בקרטוקונוס, ולאחרונה ביצעתי מיפוי קרנית, לאחר 24 שעות בלבד ללא עדשות. מטרת המיפוי היא לאבחן שינוי במבנה הקרנית ע"י מיפוי נוסף בעוד חצי שנה. אינני משתמש בעדשות לעיתים קרובות, מקסימום 4 שעות ליום במשך 3-4 ימים בשבוע. שאלתי היא האם יכול להיות שהמיפוי איננו מדוייק בשל הזמן המועט יחסית ללא עדשות, והאם זה עלול לגרום לשינוי מלאכותי מהמיפוי העתידי בעוד חצי שנה.
תודה רבה,
נועם.

שלום נועם,

בהחלט!!! מיפוי הקרנית מושפע במידה משמעותית ע"י הזמן שחולף מהסרת עדשות המגע ועד ביצוע המיפוי. ככל שהזמן מרגע הסרת העדשה ועד לביצוע המיפוי ארוך יותר - כך המיפוי יהיה מדויק יותר וישקף את המצב האמיתי של הקרנית. זאת מכיוון שעדשות מגע קשות  משנות את פני הקרנית וגורמות להשטחה של שיא הקמירות בקרנית. לאחר הסרת העדשות, הקרנית (בהיותה רקמה אלסטית) שואפת לחזור לצורתה המקורית. תהליך זה יכול לקחת מספר ימים, ולעיתים אף מספר שבועות.

אם אתה אמור לבצע מיפויי קרנית חוזרים, במטרה להשוות אותם זה לזה כדי להעריך את מידת היציבות או אי-היציבות בקרנית, מומלץ להשאר זמן רב ככל האפשר ללא העדשות לפני המיפוי (לפחות 3 ימים), ולהקפיד שמשך הזמן ללא עדשות יהיה שווה בכל הבדיקות הבאות. ככל שזמן זה יהיה ארוך יותר - כך הבדיקה תהיה יותר מדוייקת.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה