חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הסרת משקפיים ל-+05/04/2021

מםמשלום,
עד גיל 40 לא היה לי צורך במשקפיים. בגיל 40 התחלתי להשתמש במשקפי קריאה וכעבור כמה שנים, גם במשקפים עם מספר + לראייה מרחוק. יש לי משקפיים מולטי פוקל וגם עדשות מגע מולטי פוקל, במספר +2.75 בשתי העיניים. האם לאחר הניתוח אצטרך משקפי קריאה או שזה יאפשר לי גם לקרוא בלי משקפיים?

שלום רב,

קיימות 2 אפשרויות. האחת - תיקון של המספר למרחק בכל עין, ולאחר מכן תזדקקי למשקפי קריאה. אפשרות שניה - תיקון בעין אחת של המספר לרחוק, ובעין השנייה תיקון יתר, המכיל את המספר לקרוב עם תיקון יתר של 1.50, כך שהעין תהפוך לקצרת רואי ותהפוך ל 1.50-. זאת תהיה העין שתראה לקרוב. סוג כזה של תיקון נקרא mono-vision.

אם לדוגמא יש לך 2.00+ לרחוק בכל עין, ולקרוב את זקוקה לתוספת של 1.50+. זה אומר שלרחוק את רואה עם 2.00+ ולקרוב עם 3.50+. באפשרות הראשונה נבצע תיקון של 2.00+ בכל עין. אז תראי לרחוק בכל עין ללא משקפיים, אך לקרוב תזדקקי לאחר הניתוח למשקפי קריאה שמספרם 1.50+.

באפשרות השניה (monovision) נבצע בעין הדומיננטית תיקון של 2.00+ וזאת העין שתראה לרחוק. בעין השניה נוריד 3.50+, ואז העין תהפוך למצב של 1.50-. זהו מצב של קוצר ראייה, כלומר: ראייה מטושטשת לרחוק. אך עם העין הזאת תוכלי לקרוא, מכיוון שה 1.50- ינטרל את ה 1.50+ הנדרש לקריאה. במצב זה עין אחת תראה לרחוק ועין אחת לקרוב.

לכל אחד משתי האפשרויות יש יתרונות וחסרונות. ההחלטה באיזה אפשרות לבחור תלוייה בצרכי העבודה שלך (החלוקה בין קרוב / רחוק במהלך העבודה), סגנון החיים, ובאדפטיביות (הסתגלות) של האישיות שלך להתמודד עם מצבים חדשים. לא כל אחד מסוגל להתמודד עם מצב של ראייה שונה מכל עין. על פי הניסיון שלנו והניסיון בעולם - כ 70% מהאנשים אוהבים את המצב של mono-vision.

הדרך הטובה ביותר לדעת כיצד תסתדרי עם המצב החדש הוא ע"י סימולציה עם עדשות מגע. בדוגמה הנ"ל: לשים עדשת מגע של 2.00+ בעין הדומיננטית ו 3.50+ בעין השניה, ולהסתובב כך מספר ימים ולהתנסות במצסים שונים של קרוב (עבודה מול מחשב) ורחוק (נהיגה).

במהלך בדיקת ההתאמה אנחנו מסבירים על האפשרויות השונות ומתאימים את הטיפול המיטבי לכל אחד ואחת. את מוזמנת לתאם תור לבדיקת התאמה ב 5023*.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה