חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הידרדרות לראיה מרחוק10/12/2015

שלום,
להלן מאמר שקראתי בעניין הדרדרות ראייה למרחוק בעקבות קריאה ממחשב:
"האם עבודה מול מחשב גורמת להידרדרות בראייה?
מחקרים הראו שמאמץ קבוע הנדרש כדי להתמקד בעצמים קרובים למשך זמן רב עלול לגרום לנעילה של מערכת ההתמקדות – תופעה שנקראת Accommodative Spasms. כלומר, השרירים האחראים להתמקדות ננעלים, והעיניים עוברות למצב שבו הן מתמקדות באופן תמידי למרחק קרוב. כתוצאה מכך הן אינן רואות היטב למרחק רב. התופעה הזאת, המכונה Pseudo Myopia, יוצרת קוצר ראייה מדומה ומביאה לעלייה במספר המשקפיים. אם לא מנטרלים את הגורם למאמץ היתר של מערכת ההתמקדות, המספר ימשיך לעלות, והסימפטומים עלולים להחמיר.
ידוע לנו על משתמשים במחשבים שפיתחו קוצר ראייה שלא היה קיים קודם לכן. הממצאים האלה מחזקים את הדעה שעבודת עיניים מרובה בטווח קרוב עלולה לגרום לעלייה בקוצר הראייה. לדוגמה, רוב בחורי הישיבה מרכיבים משקפיים במספר גבוה".

השאלה שלי:
האם הנחה ו נכונה, קריאה ממושכת וימיומית מול מחשב עלולה לגרום קוצר ראייה?
והאם עדיף לקרוא מספרים מאשר במחשב?

אסף

שלום אסף,

לא!!! קריאה ועבודה מול מחשב אינם גורמים לקוצר ראייה. הדבר היחיד שגורם לקוצר ראייה ומשפיע על המספר שלך במשקפיים זה הגנטיקה. הגנים שלך הם אלו שקובעים את מבנה הגוף שלך, וגם את מבנה העין ואת המספר במשקפיים. מסתבר שישנם אנשים רבים על פני כדור הארץ שעובדים שעות רבות כל יום מול מחשב, ואין להם משקפיים...

אם תיבדק ע"י אופטומטריסט מיומן, שיודע לזהות ולהתגבר על בעיות של ספאזם האקומודציה, ושירשום לך את המספר המתאים לך, ולא יוסיף לך כל חצי שנה עוד 0.50- רק כדי למכור לך משקפיים חדשות שאין לך כל צורך בהן, אז אין סיבה שהמספר יעלה בגלל הסיבות שציינת.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה