חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ההבדל בטיפול קרוס לינקינג. בבית חולים ממשלתי לעומת בית חולים פרטי06/12/2015

לפני כ19 שנים נותחתי בעין ימין בשיטת לאסק. כיום סובל מקרטוקונוס. נכון להיום צילינדר 2.7.האם שייך ליטוש קל כפי שהסבירו לי בביה"ח פרטי?בנוסף לטיפול העוצר או מעכב את הקרטוקונוס. שזה בעצם ההבדל מדוע כדאי לשלם לבית חולים פרטי. ולא לבצע את הניתוח בבית חולים ממשלתי ששם אין את אותו לטש קל כהגדרת הרופא?

בני

שלום בני,

השילוב של קרוס לינקינג עם טיפול לייזר (PRK) לקרטוקונוס הוא כיום טיפול השנוי במחלוקת בעולם. מרבית מומחי הקרנית לא מבצעים אותו, מכיוון ששיוף של קרנית שיש בה קרטוקונוס עלול להביא לתוצאות לא צפויות ואף לתרום להחמרת הקרטוקונוס. פני הקרנית בקרטוקונס אינם סדירים, וקשה מאוד לבצע שיוף מדוייק שיסיר את אי הסדירות הזו (בניגוד למצב בניתוח לייזר רגיל שבו פני הקרנית סדירים וסימטריים). בנוסף אחת הבעיות הגורמות להתפתחות קרטוקונוס היא שהקרנית דקה. שיוף הקרנית מקטין עוד יותר את עובי הקרנית ועלול לגרום להחמרת הקרטוקונוס אפילו שנעשה בה קרוס ליניקינג.

מומלץ להתייעץ עם עוד מספר מומחי קרנית בארץ לפני שתגיע להחלטה. העניין של בית חולים ממשלתי מול מוסד פרטי כלל לא רלבנטי. מה שחשוב הוא בריאות העין שלך, וקבלת ההחלטות הנכונות.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה