חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

האם יש סכנת הידבקות בבית.07/01/2018

7/1/2018
לפרופסור סולומון שלום.
שותפי לדירה נדבק בהרפס העין (באחת) במהלך ביקור אצל אביו שעבר ניתוח קטרקס. היום כעבור כמה חודשים מהפעם הראשונה חטף את זה אבל לא באותה העין.
שאלתי: האם אני בסכנת הידבקות מעצם היותי באותה הדירה וגם עלי כל הזמן לשטוף ידיים שמה זה מועבר בחפצים.לתשובתך המהירה אודה.

יפה

שלום יפה,

ההידבקות הראשונה מהרפס נעשית אצל כולנו במהלך הילדות, כתוצאה מנשיקות של הסבתא או הדוד שיש  לו הרפס בשפתיים. לאחר ההדבקה הראשונית הנגיף נע לאורך סיבי העצב החמישי (המעניק עצבוב תחושתי לפנים ולעיניים) ומגיע לגנגליון (מרכז עצבי) של העצב הזה, שם הוא נרדם, ונמצא במצב לטנטי למשך שנים רבות.

לעיתים כתוצאה ממחלת חום, מצבי דחק פיזיים או נפשיים או ירידה במערכת החיסונית, מתעורר הנגיף מתרדמתו, ונודד לאורך סיבי העצב אל הפנים או העיניים. במרבית האנשים הדבר גורם להופעת פריה שלפוחיתית בקצות השפתיים (הרפס לביאליס). בחלק מהאנשים הנגיף מגיע לעיניים וגורם לפגיעה בקרנית. הפגיעה בעין אינה תוצאה של הדבקה חיצונית, אלא של התעוררות נגיף לטנטי הנמצא בגוף מזה שנים רבות. לכן שותפך לדירה לא באמת נדבק מאביו, ולכן את לא תידבקי ממנו, בין אם תשטפי או לא. יחד עם זאת - זה כלל לא מזיק לשטוף את הידיים...

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה