חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

האם ישנה עדיפות להשתלת עדשה תוך עינית על פני ניתוח לייזר?20/10/2021

במהלך קריאת המאמרים והתשובות לשאלות הציבור כאן, נוכחתי לראות כי כמה שהלייזר נחשב לבטוח ביותר, עדיין ישנם סיכונים קלים במהלך החיים כמו עיוות הקרנית וכמו גם בחודשים הראשונים לאחר הטיפול הצטלקות הקרנית.
ועוד לקחת בחשבון כמובן כי קיים סיכוי לעליה מחודשת במספר במצבים מסוימים.
לכן שאלתי היא האם יש עדיפות להשתלת עדשה שבה א. קיימת אפשרות להחליף את העדשה. ב. הקרנית לא עוברת שום חיתוך למעט הכנסת העדשה הזעירה. וכמובן ההחלמה המהירה יותר.

תודה רבה
אשמח לתשובה
יצחק

שלום רב,

השתלת עדשה מסוכנת יותר מכל ניתוח לייזר. השתלת עדשה תוך עינית גורמת לירידה מתמדת של מספר תאי האנדותל בחלק הפנימי של הקרנית, שגורמת בטווח הארוך לבצקת כרונית של הקרנית, דבר המצריך השתלת קרנית. בנוסף השתלת עדשה עלולה לגרום להתפתחות מוקדמת של קטרקט, ולהופעת גלאוקומה. כל הסיכונים הללו עלולים להופיע בטווח של 10-20 שנים לאחר הניתוח. מכיוון שמדובר בניתוח המתבצע בגיל צעיר, הרי שאדם שעבר השתלה כזאת בגיל 20, ימצא את עצמו בגיל 40 מתמודד עם מחלות מסכנות ראייה של העיניים.

ניתוחי לייזר לעומת זאת הינם בטוחים מאוד, ומדוייקים מאוד, הרבה יותר מכל ניתוח השתלת עדשה. בעזרת הלייזר ניתן לתקן בדיוק רב את כל המספר ואת הצילינדר, דבר שלא תמיד מתאפשר עם השתלת עדשה. השיוף בלייזר מבוצע על פי תוכנית ממוחשבת מותאמת אישית למבנה הקרנית האינדיבידואלי של כל עין, בעוד שעדשת תוך עינית היא מוצר המיוצר באופן סטנדרטי ולא לפי המבנה הפרטני של העין. כל הסיכונים בניתוחי הלייזר אותם מנית הם נדירים ביותר. עיוות הקרנית (אקטזיה) הוא מצב נדיר מאוד כיום, אותו מונעים ע"י מערכות מיפוי ממוחשב משוכללות שיכולות לנבא איזה קרנית עלולה לפתח אקטזיה. צלקות בקרנית אחרי ניתוחי PRK נמנעות ע"י שימוש במיטומיצין בזמן הניתוח וטיפות סטרואידים לאחריו. עלייה מחודשת של המספר או אי דיוק במספר קיימת גם לאחר השתלת עדשות.

בסיכום: ניתוחי לייזר יעילים יותר ובטוחים יותר מכל ניתוח להשתלת עדשות תוך עיניות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה