חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת עפעפיים כרונית שימוש במשחה ללא סטרואידים עקב קטרקט בשתי העיניים04/07/2019

תודה על המאמר המעולה. מתנצלת על אורך השאלה. בת 59. בגיל 55 אובחנתי בפיברומיאלגיה יחד עם דלקת עפעפיים ב2 העיניים שאובחנה ככרונית אצל רופאת עיניים ב"כללית" (אין מידע יותר ספציפי בתיק). רשמה מטריקסול שהשתמשתי קבוע מאז ועזר מאד. היום הייתי ביעוץ פרטי חד פעמי אצל מומחית עיניים בכירה בגלל טשטושי ראיה קשים ומסתבר שיש לי קטרקט בשתי העיניים למרות שאין שום גורם סיכון! מהדלקת התעלמה אבל בגלל הקשר לקטרקט אני רוצה להפסיק את המטריקסול 1) האם רק Protopic או שיש משהו – עם יעילות פחותה שלא ישרוף – כי ה-FMS מקצין מאד כל תחושה וכאב וגם ככה השינה מאד קלילה ומועטה 2) אם רק Protopic בבקשה פרט איך להשתמש במינימום "סבל" 🙂 המון תודה

אורנה

אורנה שלום רב,

הטיפול בדלקת עפעפיים כולל ניקוי יומי תכוף של קצות העפעפיים והריסים, תחליפי דמעות, תכשירים נוגדי דלקת מקומיים (כגון סטרואידים, רסטאזיס, טקרולימוס) וסיסטמיים (כגון דוקסילין).

משחת פרוטופיק (טקרולימוס) גורמת לצריבה במרבית האנשים, אם כי בד"כ מתרגלים לצריבה. אם שמים אותה לפני השינה הצריבה לרוב אינה מורגשת. לפני פרוטופיק כדאי לנסות טיפות רסטאזיס (מכילות ציקלוספורין A, תכשיר נוגד דלקת חלש יותר מטקרולימוס, ומיועד בעיקר לדלקת הקלה המלווה יובש בעיניים ודלקת עפעפיים כרונית).

בכל מקרה מומלץ לפנות למומחה לקרנית שיבדוק אותך וירשום לך את התרופות המתאימות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה