חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת עיניים אצל ילד בן 607/08/2017

הי פרופסור, הבן שלי בן 6 אובן כסובל מורנליס- דלקת עיניים אלרגית.. טופל תקופה בfml, ולאחר מכן כ3 שבועות באופטליסט, לאחר שהרופאה ראתה שהטיפול לא עוזר עברנו לטיפול בלבוסטין פעמיים ביום, הטיפול הנל עדיים לא עןזר והילד עדיין ממשיך לסבול. קיבלנו גם משחה שמכילה סטרואידים שמאוד עזרה אבל לא ניתן להמשיך אותה תקופה ארוכה.. לצערנו שום טיפול לא עוזר לילד, כל ביקור אצל הרופאה המטפלת ניכר כי אין שינוי כלל בפפילות בעיניים.
ניסינו לגשת לרופאה אחרת שכאשר ראתה את הפפילות שיש לילד בעניים אמרה שצריך ישר לבצע הזרקת סטרואידים לעפעפיים ןזה הפתרון הכי נכון לילד כרגע כדי שלא יסבול מכאבים. שאלתי היא האם מסוכן הטיפול הזה? האם ישנם אחןזי הצלחה לילדים שבוצע לבם הזרקת סטרואידים? הדבר מאוד מלחיץ אותי ואת בעלי. אני יודעת שיש את המשחה שמיועדת לעור..איך אדע שהיא תהיה יעילה גם לילד שלי? כי כששאלתי את הרופאה המטפלת על כך אמרה ששמעה על כך אבל לא לוקחת סיכון בלתת את זה.

טל

שלום טל,

הטיפול בסטרואידים לדלקת אביבית (ורנליס) בילדים מועיל זמנית, וכרוך בסיכונים רבים כגון לחץ תוך עיני גבוה וקטרקט. הזרקת סטרואידים ללחמית גורמת להשפעה מתמשכת, שגם עלולה לגרום לתופעות לואי מתמשכות, כגון עלייה בלחץ התוך עיני לתקופה ארוכה. מצד שני - הטיפול במשחת פרוטופיק אינו כרוך בסיבוכים, וכבר שנים רבות הוא ניתן בארץ וברחבי העולם כטיפול יעיל במחלה זו.

הרופאה שאמרה לך שהיא "לא לוקחת סיכון" מוכנה לתת לך תרופה מקובלת (סטרואידים) שבוודאות גורמת לתופעת לוואי, אבל לא מוכנה לרשום לך תרופה שבוודאות מועילה ואינה גורמת לתופעות לוואי. במילים אחרות, היא מוכנה להמשיך ולסכן את הבן שלך ע"י רישום של טיפול מזיק, אבל היא לא מוכנה לסכן את עצמה ע"י רישום של תרופה שלא רשומה לאינדיקציה של מחלת עיניים אלרגית...

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה