חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת עיניים אלרגית18/04/2015

שלום. מדובר בילדה בגיל כמעט 7.תופעות התחילו מלפני מספר חודשים(תחילת סתיו).גרד,אודם,כאבים,הפרשות סמיכות
.הטיפולים מאז-OPTILAST שלא עזר למנוע התקפים ,התווסף לזה גם TILAVIST ,גם שילוף הזה לא עזר.אנטיהיסטאמינים סיסטמיים גם לא עזרו.בהתקפים MAXITROL עם השפעה טובה ומהירה.מלפני יומיים התקף מאד חריג-לפי בדיקת עיניים גם יובש קיצוני ופגיעה בקרנית.המלצת רופאת עיניים CYCLOSPORIN.עד שאקבל אותו – MAXITROL.
בדיקה אצל אלרגולוג- ללא תגובות לאלרגנים.
שאלות- האם יש תכשירים שניתן למנוע התקפים?
האם יש מחקרים לטווח רחוק לגבי CYCLOSPORIN?
האם לקבל second opinion או שאין טעיויות באבחנות…?
תודה מראש

אלנה שלום רב,

על פי התיאור יש לילדה מחלת עיניים אלרגית הנקראת דלקת אביבית או VKC, או Vernal Kerato-Conjunctivitis. זוהי מחלה כרונית אלרגית בילדים הנמשכת למעשה עד גיל ההתבגרות, ומחייבת טיפול נוגד-דלקת קבוע. הטיפול הנוכחי שהיא מקבלת הוא שילוב של אנטי-היסטמינים וסטרואידים הניתנים בטיפות. ככלל האנטי היסטמינים הינם בטוחים בשימוש, אך יעילותם אינה רבה. הסטרואידים יעילים מאוד, אך השימוש בהם מוגבל בגלל תופעות לואי משמעותיות בשימוש ממושך (קטרקט וגלאוקומה).

הטיפול ב- Cyclosporin A במחלה זו קיים כבר מאמצע שנות ה-80. למרות המחקרים הרבים שנעשו, טיפול זה יעילותו שונה בין המטופלים, ולא תמיד תרופה זו מצליחה להקל משמעותית על הסימפטומים והסימנים של VKC.

בשנים האחרונות הצטבר ניסיון רב בטיפול בתרופה הנקראת טאקרולימוס. תרופה זו נמצאת במשחת עור הנקראת Protopic. משחה זו לא נועדה אמנם לשימוש בעיניים, אך אנו ואחרים משתמשים בה בהצלחה רבה מזה מספר שנים בטיפול ב- VKC. המשחה גורמת לצריבה בעיניים בתחילת השימוש בה, צריבה שחולפת בד"כ עם השימוש. היא ניתנת אחת ליום, לפני השינה, למשך תקופה ממושכת.

אנא פני לרופא עיניים מומחה למחלות קרנית לצורך בדיקה ואבחנה נכונים, ולקבלת הטיפול המתאים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה