חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת לחמית אביבית28/03/2017

פורפ' סלומון שלום,
בני מעיין (בן 3) הובחן (לפני שנה) על ידך עם דלקת לחמית אביבית כרונית (בעיקר הובחן עם פפילות נפוחות בעפעפים העליונות), אמרת שהוא הילד הכי צעיר שפגשת עם אלרגיה כזו. בהמשך לביקור אצלך ביקרנו רופאת אלרגיה שלא מצאה שום בסיס אלרגני בבדיקות רגישות על היד ואמרה שמכיוון שהתופעה מאוד חזקה בעין אחת (כך גם חזר השנה) לעומת השניה אין מדובר באלרגיה אלא בגורם אוטואימוני. שנה שעברה היא חזרה במהלך טיול באיטליה והשנה הדלקת החלה דווקא שהיינו בטיול בתאילנד, לפני כחודש, איזורים שונים לגמרי וממשיכה כעת לתוך האביב . הוא מטופל בפרוטופיק בצורה יומיומית זה שנה כמעט. רציתי לשאול האם יש טעם לבקר אצלך שוב? והאם יש חשיבות למקור המחלה ולאמצעי הטיפול בה (שימוש בפרוטופיק או שלא?) כלומר אם אכן זה פעילות של מערכת החיסון עם בסיס אוטואימוני (כפי שהיא טענה) האם התרופה תהיה שונה?
2. כרגע מעיין נמצא תחת "התקפה" ותהינו אם אפשר לתת לו תוספת של טיפות עיינים על בסיס סטרואידים על מנת להחליש, אפילו לרגע, את התגובה (עפעפיים נפוחים, רגישות והמנעות מאור, הפרשה דלקתית) .
תודה רבה על התשובה,
רעות

שלום רב,

הטיפול בטקרולימוס (החומר הפעיל במשחת פרוטופיק) הוא טיפול נוגד דלקת כללי, שמתאים למגוון מצבים בהם יש צורך בריסון של המערכת האימונית. לדוגמא: תרופה זו ניתנת דרך הפה למושתלי איברים כדי למנוע דחיית שתלים. לכן אין חשיבות רבה לאבחנה. ככל הנראה הסיבה היא אלרגית, על בסיס המצאות הפפילות בעפעפיים העליונות. אי מציאת אלרגנים במבחני האלרגיה איננה אומרת דבר. מבחנים אלו אינם משמעותיים, ואין דבר שניתן לעשות על בסיס תגובה חיובית או שלילית שלהם.

בזמן של החמרה בדלקת האלרגית ניתן להגביר את מינון הפרוטופיק לפעמיים ביום (במקום פעם ביום), לעבור לריכוז של 0.1% טקרולימוס (במקום 0.03%), או להוסיף זמנית סטרואידים - כל זאת ע"י רופא עיניים מומחה למחלות עיניים בילדים או מומחה לקרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה