חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת אלרגית13/10/2020

שלום
אני בת 34
בחצי שנה האחרונה אני סובלת מאלרגיה בעיניים (כך לפחות אובחנתי אצל מספר רופאים)
זה כולל גרד עז, גירוי, תחושת חול ביניים, הפרשות ואודם
בהתחלה כשהתפרץ בחוזקה ניסו לתת רלסטט שלא עזר, ניסיתי סטרואידים חלשים FML שלא עזרו, ואז סטרודקס ל5 ימים 3/4 פעמים ביום וזה כמובן עזר מאוד אבל זה לא טיפול שאפשר להמשיך לאורך זמן.
כשירדתי מהסטרודקס המצב חזר, בהמלצת רופאה אחרת ניסינו אזלסטין, כרגע אני שמה את הטיפות האלה 3 חודשים. זה באמת הביא לשיפור לתקופה מסוימת אבל בשבועות האחרונים המצב מתחיל להתדרדר שוב.
מה אפשר לעשות?? איזה טיפול יכול להיות אפקטיבי לאורך זמן וכמובן כמה שפחות תופעות לוואי.
דבר שני- לפני כ10 שנים היתה לי רוזציאה על הפנים שחלפה עם הזמן ע״י טיפול אנטיביוטי ואחכ עם השנים דעכה אבל תמיד יש לי רגישות מסוימת בעור. אני יודעת שקיימת גם רוזציאה בעיניים- האם זה יכול להיות המצב? ואם כן האם טיפול שונה יכול להיות אפקטיבי?
תודה תודה!

שלום רב,

התרופה היעילה ביותר כיום לדלקת אלרגית בעיניים היא טקרולימוס, הקיים בצורת משחת עור הנקראת פרוטופיק. משחת פרוטופיק אמנם מיועדת לעור, אך ניתן לתת אותה גם לעיניים. המשחה עוזרת מאוד להפחתת התסמינים והסימנים של דלקת אלרגית בעיניים. את המשחה צריך לרשום לך במרשם רופא עיניים, לאחר שבדק את העיניים ומצא שאכן יש לך דלקת אלרגית. יש לשים אותה בעיניים פעם ביום לפני השינה לתקופה ממושכת. משחת פרוטופיק יעילה יותר מסטרואידים, ובטוחה יותר מהם.

ניתן לקרוא עוד על המשחה בתשובות הרבות שנתנו כאן באתר במהלך השנים לשאלות הגולשים, ונמצאות בתחתית הדף על מחלות עיניים אלרגיות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה