חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקת אלרגית16/02/2015

שלום,
לפני 5 חודשים הגעתי לרופאת עיניים עם גרד בעין שמאל תחושת גוף זר ועפעף שמאל עליון נפוח, והיא איבחנה שיש לי דלקת אלרגית כתוצאה מהרכבת עדשות מגע.
קיבלתי טיפות עיניים סטרואידיות במשך חודש ועוד חודש זדיטן לאלרגיה.
חודשיים אחר כך לאחר שהאלרגיה לא חלפה קיבלתי רלסטט ואני משתמשת בו עד היום לפי המלצת הרופאה (כמובן שכל חודש בקבוק חדש). כלומר בערך 3 חודשים שאני משתמשת ברלסטט ( טיפה פעמיים ביום)
רציתי לדעת האם זה הגיוני שהאלרגיה עדיין בעוכריה? (גרד קל ואודם בעפעף העליון) זכור לי שהיא ציינה שלוקח חודשיים שלושה מאז הסרת הגורם וטיפול נכון.. יש להדגיש שאני לא מרכיבה עדשות מגע בכלל מאז הופעת הדלקת…

ליאת

שלום ליאת,

דלקת עיניים אלרגית היא מצב כרוני, שאין לו טיפול מושלם. הסיבה למצב היא שילוב של נטייה גנטית עם גורם אלרגני כלשהוא בסביבה. הגורמים לדלקת עיניים אלרגיות הם רבים, וכוללים חלקיקים באויר כתותאה מזיהום עירוני או תעשייתי, אבקנים מפרחים או צמחים, חלקיקים שונים המורחפים מפרוות בעלי חיים, אבק הבית, תמרוקים וחומרי רחצה, תכשירי איפור למיניהם, מרככי כביסה, וכמובן - גורמים שונים במזון. קשה מאוד לאתר את הגורמים הללו, ולפעמים לא ניתן להימנע מהם מכיוון שהם מהווים חלק קבוע מהסביבה בה אנו חיים. לכן חשוב להבין שלא ניתן לפתור בצורה מוחלטת דלקות עיניים אלרגיות, או מחלות אלרגיות כלליות בגוף.

הטיפול התרופתי יכול להקל אך לא לרפא. הטיפול המקומי בטיפות מכיל אנטי-היסטמינים (כגון זדיטן ורלסטט אותם ציינת), סטרואידים (גם אותם קיבלת), ותרופות אחרות (כגון ציקלוספורין וטקרולימוס). לאחרונה התרחב השימוש במשחת Protopic (טקרולימוס) לדלקות עיניים אלרגיות. 

מומלץ לנסות לאתר את הגורם האלרגני ע"י בדיקת מומחה לאלרגיה, ולהיבדק ע"י רופא עיניים מומחה למחלות קרנית שיתאים לך את הטיפול המיטבי.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה