חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דלקות עיינים חוזרות18/08/2016

שלוב רב אני סובל כבר מספר שנים (5 שנים) מדלקות עיינים חריפות וחוזרות המתבטאות בעיקר באודם מסיבי בעין
התייעצתי עם כל רופא אפשרי טענו כי מדובר בדלקת לחמית אלרגית .. ניסיתי המון סוגי טיפות עד לציקלוספורין 1% אך המצב פשוט לא משתפר .. האם קיימת אפשרות שזו מחלה אחרת ? האם יש דרך טיפול ? האם זה לכל החיים ?

רז

שלום רז,

כדי לאבחן נכון את סוג הדלקת שלך עליך לבוא לבדיקה. יש לדלקת אלרגית של הלחמית סימנים ייחודיים, אותם ניתן לגלות בבדיקת העיניים. מבחינת הסימפטומים - התלונה העיקרית היא בד"כ של גרד מתמיד בעיניים.

הטיפול המומלץ לכל סוגי הדלקות האלרגיות הוא ע"י מתן משחה הנקראת פרוטופיק (Protopic). משחה זו מיועדת אמנם לעור, לטיפול ב Atopic Dermatitis, אבל אנחנו משתמשים בה מזה מספר שנים בהצלחה רבה בדלקות אלרגיות של העיניים. החומר הפעיל בה הוא Tacrolimus, שמנגנון פעולתו הוא דיכוי היצירה של גורמי דלקת (ציטוקינים) המופרשים מתאי דלקת מסויימים (לימפוציטים). טיפול מתמיד במשחה זו למשך מספר חודשים עשוי להקל במידה רבה מאוד על הסימנים והסימפטומים של הדלקת האלרגית.

יחד עם זאת יש לזכור שדלקות אלרגיות לא תמיד חולפות באופן מוחלט. זאת מכיוון שהן תוצאה של 2 גורמים שלא ניתן לבטלם: נטייה גנטית + גורם אלרגני בסביבה המיידית שלך. כל התרופות, גם היעילות ביותר, יכולות להקל במידה כזו או אחרת, אך לא לרפא כליל את המחלה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה