חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

דילמה בנוגע לבחירת השיטה: אינטראלאזיק או PRK09/11/2021

בתי בת 21 תיאמה מועד לניתוח אצלך. אני עדיין מתלבט באיזו שיטה לבחור. האם יש עבורה שיטה עדיפה כמובן העניין הרפואי בנושא ההחלמה וסיכונים ובעיות רפואיות לטווח הארוך הם החשובים ביותר עבורי.תודה על תשובתך. ברור לי שיש יתרונות וחסרונות אך מבחינתי כאמור הכי חשוב שלא יהיו לה בעיות ואו מגבלות רפואיות בעתיד. כגון קבלת מכה בעיניים בהמשך חייה.

שלום רב,

בתך בת 21, ומי שצריך להתלבט ולהחליט זאת היא.

שתי השיטות - לאזיק ו-PRK הן שיטות בטוחות ויעילות להסרת משקפיים בלייזר.

ב- PRK קיימת תקופת החלמה ראשונית של כשבוע, בה שכבת האפיתל (השכבה החיצונית של הקרנית) צומחת מחדש מתחת לעדשת מגע טיפולית המונחת על הקרנית למשך כשבוע. בתקופה זאת הראייה מטושטשת במידה מסויימת. לאחר סיום צמיחת האפיתל עדשות המגע מוסרות. בשלב זה האפיתל שלם אך עדיין לא חלק. בשבועות הבאים האפיתל יעשה יותר ויותר חלק ובמקביל יהיה שיפור בראייה. שיטת ה PRK מתאימה לאנשים עם מספרים גדולים וקרניות דקות, למועמדים לגיוס לצבא ליחידה קרבית, ובכלל לצעירים שעדיין אקטיביים מבחינה ספורטיבית ונמצאים בסיכון לחבלות בפנים ובעיניים. ככל שגיל המנותח צעיר, כך תהליך ההחלמה אחרי PRK יהיה מהיר יותר וקל יותר.

בלאזיק (או אינטראלאזיק) השיקום הראייתי מהיר מאוד, ומרבית המנותחים יראו מצויין יום לאחר הניתוח. זאת מכיוון שהשיוף נעשה בעומק הקרנית, לאחר פיצול הקרנית ליצירת מתלה (חלון טיפולי). המתלה צמוד לקרנית, אך לא בחוזקה, ובחודשים הראשונים לאחר הניתוח קיים סיכון קטן מאוד לתזוזת המתלה לאחר חבלה חזקה מאוד בעין. בחודש הראשון יש להימנע משפשוף בעיניים, מאיפור, ממגע כלשהוא בעפעפיים, ולהימנע מספורט מגע (משחקי כדור, אומנויות לחימה ושחייה). פעילות בחדר כושר, או פעילות אירובית כלשהיא (ריצה, אופניים וכו') לא מהוות סכנה. הטכנולוגיה כיום של אינטרא-לאזיק (פיצול הקרנית ע"י לייזר מסוג femto-second) מאפשרת יצירת מתלה בטוחה יותר, וצורת המתלה היא כזאת שהצמדתו לקרנית חזקה יותר, והסיכוי לתזוזה בטווח המאוחר קלוש ביותר. שיטת הלאזיק מתאימה במיוחד לאנשים יותר מבוגרים, שלא נמצאים בסיכון לחבלות בפנים, שלא עוסקים בספורט מגע, ומצד שני - עסוקים בקריירה ומשפחה ולוחות הזמנים שלהo לא מאפשרים מנוחה של שבוע לאחר הניתוח.

בנוסף לכל הנ"ל יש גורמים נוספים הכוללים את מפתח העפעפיים, יכולת שיתוף הפעולה בזמן הניתוח (PRK הוא ניתוח קצר מאוד, אינטראלאזיק הוא ניתוח קצת יותר ארוך), וגורמים נוספים אותם שוקל הרופא המנתח.

אם בתך מתקשה בהחלטה, היא מוזמנת שוב לשיחה, ואנו נעזור לה להתאים את השיטה המתאימה ביותר לתכונות שלה, לאורח החיים ולצרכים שלה, וכמובן למבנה העין.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה