חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

בת 21, סובלת מאלרגיה כרונית בעיניים22/07/2016

שלום, מזה כ6 שנים אני סובלת מאלרגיה בעיניים.
זה החל בגיל 15 באודם בעיניים, גירוד ובעיקר דמעת והפרשות ריריות. כמובן שמיד הגעתי לרופא עיניים אשר בהתחלה איבחן את הבעיה כאטופיק דרמטיטיס, לאחר מכן הוא אמר כי מדובר באלרגיה.
במשך 4 שנים בערך טופלתי בעיקר בסטרואידים (לוטמקס- כמובן שלא תקופה רצופה) ובטיפות נגד יובש.
בשירותי הצבאי רופא העיניים שטיפל בי היה אותו רופא שטופלתי אצלו במשך כל השנים לפני כן.
במהלך השירות הצבאי שלי חלה התדרדרות ולכן רופא העיניים החליט לעבור לטיפול בטיפות רסטסיס, במקביל אני משתמשת בטיפות ליובש כמה שיותר.
בשבועות האחרונים חלה שוב התדרדרות, הפעם גם חלה התדרדרות בראייה. אני. מפחדת שזה קשור לאלרגיה או לאופן הטיפול. אתמול קיבלתי משקפיים לראייה מרחוק ובנוסף התחלתי את הטיפול בפעם הראשונה במשחה פרוטופיק.
התחלתי את הטיפול במשחה אתמול רק לאחר חקר מעמיק באינטרנט, כך גם הגעתי למחקרים שלך.
הבנתי ממך שרוב האנשים הסובלים מהבעיה שאני סובלת ממנה הם ילדים ובדרך כלל בגיל ההתבגרות זה עובר. אז כפי שציינתי אני סובלת מהבעיה מגיל 15, כאשר היום אני בת 21.
אני סובלת בדיוק מאותם דברים שציינת ולכן חוץ מקביעתו של רופא העיניים שאני מטופלת אצלו אני בטוחה שמדובר באלרגיה בעקבות התיאור שלך. גם עליי מאוד מקל תמיד לשטוף את העיניים במים קרים, אני תמיד דומעת, סובלת מאוד כאשר אני יוצאת מהבית בשל אור השמש או רוחות, תמיד יש לי מעין הפרשות אשר מקשות עליי מאוד על הראייה ועם הזמן הן גם רק מתגברות ולא פחתות, מדי פעם אני גם מאבדת את הראייה. כל הדברים הללו פוגעים באיכות החיים. אני מאוד מיואשת מהמצב ולכן אני פונה אליך. אני מבינה שהמשחה מאוד יכולה להקל אבל יחד עם זאת היא בדיוק כמו הסטרואידים, רק עוזרת אך לא פתרון לבעיה. רציתי לדעת האם יש פתרון בכלל לבעיה הזו? הבנתי שלפעמים המשחה גם עוזרת ומעלימה את הבעיה לחלוטין אך האם יש פתרון שהוא לצמיתות ולא להשתמש כל החיים בטיפול וטיפות לעיניים (שגם הם רק מקלים אך לא ממש מסייעים במאה אחוז). הייתי רוצה לדעת גם אם אתה עובד עם קופת חולים ואם יש אפשרות להגיע אליך לבדיקה.
תודה רבה!
ענת.

שלום רב,

המחלה ממנה את סובלת שונה מדלקת אביבית. ככל הנראה את סובלת מסוג של דלקת עיניים אלרגית כרונית הנקראת Atopic Kerato-conjunctivitis או AKC. מחלה זו מופיעה יותר במבוגרים, קשורה לפעמים עם דלקת בעור (Atopic Dermatitis), ויש לה מאפיינים שונים מאלו של VKC, שהיא דלקת אביבית בילדים. מדובר במחלה כרונית, שיכולה לגרום לשינויים גם בקרנית, ומצריכה טיפול מתמשך בנוגדי דלקת שונים. לצערנו, אין כיום למחלה זו תרופת פלא ה"מעלימה את הבעיה לחלוטין" ואין "פתרון שהוא לצמיתות".

הטיפול במשחת Protopic הוא הטיפול היעיל ביותר כיום לדלקות אלרגיות שונות, אך יש לקחת אותו לתקופה ארוכה מאוד ולהתמיד בו. מומלץ להיות במעקב קבוע אצל רופא עיניים מומחה למחלות קרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה