חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

בעיה נמשכת בעיניים01/06/2020

פרופסור סלומון שלום רב,
אני בן 35 ולפני כשנתיים התחילו לצרוב ולשרוף לי העיניים עם אודם והפרשות מוגלתיות צמיגיות בצבע לבן לפעמים צהבהב. זה מגיע בהתקפים שיכולים להמשך כמה ימים ואף שבועות וכשזה ניסוג רק ההפרשות נשארות גם כשאין אודם וצריבה במשך כל השנתיים הללו. כשזה מגיע לממש דלקת חריפה רק סטראוידים עוזרים להחלמה עד להתקף הבא.
אני משתמש בתחליפי דמעות ומוציא את המוגלה עם צמר גפן כמה פעמים ביום וזה לא ממש עוזר. אני מאוד סובל מכך ומאז החיים שלי השתנו ומתנהלים לפי ההתקפים בעיניים. עשיתי בדיקות אלרגיה ומצאו אצלי אלרגיה לקרדית האבק. מאז אני מנסה לנקוט במה שאני יכול לצמצם חשיפה לזה אך ההתקפים עדיין קיימים. אני עדיין לא מבין מה הגורם וכיצד אני יכול לטפל בעיניים ולהפסיק את הסבל. כמו כן מדוע ההפרשות קיימות כל הזמן גם כשאין התקף, צריבה ואודם?
תודה מראש על תשובתך!

שלום רב,

קיימות מספר סיבות לדלקת כרונית של משטח העין. אלו כוללים דלקת עפעפיים (chronic blepharitis), דלקת אלרגית (allergic conjunctivitis), ודלקת של דרכי הדמעות (דלקת תעלות ניקוז הדמעות - canalliculitis, ודלקת שק הדמעות - dacryocystitis). לכל מחלה כזאת יש הסתמנות, סימנים וסימפטומים, וכן טיפול מתאים.

בנוסף - המגע התכוף בעפעפיים, והוצאת ההפרשות עם צמר גפן מספר פעמים ביום מחמירים את הדלקת, ויוצרים גירוי שמעצים ומחמיר את הדלקת. עצם המגע והחיטוט המתמיד בעין גורם לכך שהדלקת מתמשכת והופכת לכרונית. לכן מומלץ להפסיק נוהג זה.

הטיפול התרופתי בדלקות אלו כולל טיפות או משחות המכילות אנטיביטויקה וסטרואידים. מומלץ לפנות לרופא עיניים מומחה לקרנית לאבחנה וטיפול מתאימים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה