חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

בהמשך לתשובתך-עדשות מגע מולטיפוקל בפרסביופיה14/09/2017

תודה רבה על התשובה.
כלומר, אין כרגע שום עדשת מגע מולטיפוקל שמאפשרת לראות תקין ובאיכות טובה ממרחק של פחות מ30-40 ס"מ? גם לא ממרחק 20 ס"מ? זה אומר שבפחות מהמרחקים האלו אני אראה מטושטש גם עם עדשות מגע מולטיפוקל?! זה לא נתפס.
עם כל הקדמה הטנכולוגית והידע המדעי של היום ועדיין אין בנמצא שום פיתרון גם לראייה ממרחקים כאלו? האם להערכתך בעתיד יהיה ניתן?
שוב תודה.

שלום,

התעשייה מייצרת מוצרים בהתאם לצרכי האנשים. מרבית האנשים משתמשים במשקפיים מולטיפוקליות לטווחי קריאה ומחשב, ובהתאם לכך מתוכנן כח העדשה. אף אחד לא קורא ספר או עיתון ממרחק של 10 ס"מ, אלא אם הוא כבד ראייה.

מרחקים קצרים של 5-10 ס"מ מחייבים הגדלה מאוד גדולה, ועדשות עם פלוס גבוה. עדשות כאלו מגדילות מאוד, אך מחיר ההגדלה הוא שדה ראייה מצומצם מאוד: כלומר - אתה רואה את העצם ברור ומוגדל, אך אתה רואה רק שדה קטן ממנו, ולכן צריך להזיז את העדשה או את העצם כדי לראות שדות נוספים שלו. דבר זה מקשה מאוד על הקריאה ואינו יעיל. דוגמאות לשימושים במרחקים כאלו הם למשל ליטוש יהלומים, כתיבת אותיות ע"י סופרי סת"ם, אלקטרוניקה (הכנת מעגלים אלקטרוניים), התבוננות בפרחים וחרקים וכו'. לצרכים אלו יש מיקרוסקופים, לופות ועדשות מגדילות. אתה יכול לרכוש לופה (שעולה כמה אלפי שקלים) שנראית כמו משקפיים, שעליהם מולבשות עדשות חזקות מאוד. חלקן ניתנות לכיוונון להשגת הפוקוס המתאים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה