חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אלרגייה כרונית לקרדית אבק27/08/2015

שלום רב,
מזה כ-3 שנים אני סובלת מאלרגיה לקרדית אבק, לאחרונה אחרי שנבדקתי שוב אצל אלרגיולוג גיליתי שאני בנוסף אלרגית לכלבים וחתולים.
האלרגיה מתאפיינת אצלי בעיינים, אדמומיות, גרד, דמעות מרובות, עיינים שורפות, טשטוש ראייה, ולאחרונה גם גיליתי שעפעף שמאל שלי נפוח נורא, ממש לא מצליחה לפתוח את העין כמו בעין ימין.
טופלתי בטיפות כגון: אופטילסט, זדיטן, לוטמקס וכעת מטופלת בפטנול.
עניין העפעף הנפוח נורא מטריד אותי, האם זוהי תגובה לטיפול בסטרואידים? האם זוהי תגובה אלרגית? מה ניתן לעשות בנידון על מנת שהעפעף יחזור להראות כפי שהיה וכמו בעין ימין? האם מדובר בגוש כתוצאה מהדלקת?
אשמח לתשובתך בנושא אני כבר מיואשת נורא.
אשמח בנוסף לעצה לטיפול נוסף לבעיית האלרגיה ונפיחות העפעף.

הילה

שלום הילה,

העפעף הנפוח הוא מאפיין אחד מתוך שלל הסימנים והסימפטומים של דלקת אלרגית של העיניים. נראה שאת סובלת במיוחד מאלרגיה למגוון רחב של גורמים הנמצאים בסביבתך הקרובה, ולכן את מגיבה בצורה של דלקת אלרגית קשה במיוחד.

הטיפול בדלקת אלרגית של הלחמית כולל תרופות הניתנות בטיפות לעין. קיימים מספר סוגי תרופות: סטרואידים (כגון סטרודקס, FML, לוטמקס), אנטי היסטמינים ומייצבי תאי פיטום (כגון אופטילסט, רלסטט, זדיטן, פטנול, ליבוסטין), ואימונו-מודולאטורים (כגון ציקלוספורין A וטאקרולימוס).

בשנים האחרונות אנחנו משתמשים בהצלחה רבה בטיפול בדלקת אלרגית בעיניים במשחת  Protopic. זוהי משחה עורית המכילה טאקרולימוס, והמיועדת לטיפול בדלקת אלרגית של העור הנקראת Atopic dermatitis. שימוש במשחה זו בעיניים אחת ליום לתקופה ממושכת (של שבועות ואף חודשים) מצליח לדכא בצורה יעילה מאוד את הדלקת האלרגית. משחה זו בטוחה יותר מהשימוש בסטרואידים. היא גורמת למעט צריבה או עקצוץ, שבד"כ מתרגלים אליו עם הזמן.

יחד עם זאת יש לזכור שהתרופות הנ"ל מקלות במידה כזו או אחרת את המצב הדלקתי האלרגי כל זמן שמשתמשים בהן, אך אין תרופה הגורמת לריפוי מלא של דלקת אלרגית בעיניים. מדובר במצב הנגרם בגלל אלרגנים הנמצאים בסביבתנו הקרובה (באויר כתוצאה מזיהום תעשייתי או עירוני, במזון, בבגדים, בתכשירי איפור ורחצה, בבעלי חיים, בפריחה של פרחים ועצים, ועוד). בנוסף יש מרכיב גנטי הגורם לאנשים מסויימים לפתח אלרגיה. השילוב של המרכיב הגנטי עם החשפיה לאלרגנים בסביבה הקרובה גורם לדלקת אלרגית בעיניים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה