חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

איך מאבחנים סיוגרן30/11/2019

שלום פרופ' סלומון.
אני חולת סקלרודרמה (מאוזנת) מזה למעלה מ-20 שנה. בשנים האחרונות התחלתי לסבול מתופעת יובש בעיניים ומדי פעם אני מחליפה את הטיפות לסיכוך. במצבים מסויימים אני דווקא דומעת. בחודשים האחרונים התופעה החמירה, וכרוכה גם בנפיחות ואדמומיות של העפעפיים העליונות. לאורך החודשים האלה השתמשתי הן בטיפות אנטיביוטיות והן בטיפות המכילות סטרואידים, עם הקלה זמנית וחלקית.
איך ניתן לאבחן אם "במסגרת הסקלרודרמה" פיתחתי גם תופעת סיוגרן? ועוד משהו, הבנתי מרופא עיניים אצלו נבדקתי לאחרונה שה"רסטאזיס" "ירד מגדולתו" לאחרונה, וכי הוא איננו כה יעיל כפי שחשבו קודם.
אודה ואשמח על תגובה מהירה, התופעה גורמת לי סבל ניכר.

שלום רב,

תסמונת סיוגרן היא מחלה אוטו-אימונית הנגרמת בגלל נוגדנים עצמיים הפוגעים בבלוטות הרוק והדמעות ובפרקים. האבחנה נעשית ע"י בדיקת רופא עיניים (לאבחון יובש בעיניים), רופא שיניים מומחה ברפואת הפה (לאבחון יובש בפה) וראומטולוג (לאבחון מחלת פרקים או מצב אוטו-אימוני סיסטמי). גם רופא המשפחה יכול לשלוח אותה לבדיקות דם המכוונות למחלות אוטו-אימוניות ולנוגדנים של סיוגרן.

הרסטאזיס הוא תכשיר מקומי המכיל ציקלוספורין A. מעולם לא היתה לו "גדולה" כלשהיא, והוא נרשם כי לא היה משהו אחר יותר טוב לתת. יתרונו הוא בכך שאינו גורם לתופעות לואי, וחסרונו בכך שאינו יעיל במיוחד.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה