חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

איך אני מטפלת בבעיית האודם בעיניים 12/05/2015

שלום פרופסור
אישה כבת 36 לא היתה אלרגית לכלום משנה שעברה התחיל אודם חזק בעניים דמעות לפעמים יובש הפרשות גירוד היתי והשתמשתי בכמעט בכול הטיפות האפשריות אחרי שנה זה עבר עכשיו בעונה הזאת אפריל מאי התחיל שוב האודם בעניים הגירוד הדמעות אומרים לי אלרגיה ודלקת ביחד אבל לא מוצרים לי פתרון הרופאים כבר מיואשים כמוני כלום לא עוזר לי היה תקופה שזה נעלם וחזר שוב מחכה לתשובה תודה,

אורטל

שלום אורטל,

נראה שאת סובלת מדלקת אלרגית עונתית של הלחמית (Seasonal allergic conjunctivitis). הדלקת היא תוצאה של חשיפה לחומר הגורם לאלרגיה (אלרגן) הנמצא באויר בתקופה זו של השנה (יתכן כתוצאה מפריחה של פרחים באביב). הטיפול כולל מגוון של תכשירים תרופתיים הניתנים בטיפות, כולל אנטי-היסטמינים, מייצבי תאי mast, וסטרואידים. את התכשירים הללו תקבלי במרשם מרופא עיניים.

בשנים האחרונות אנו משתמשים בהצלחה רבה במשחת Protopic. זוהי משחה עורית, המשמשת לטיפול בדלקת אלרגית של העור (atopic dermatitis). מתן של המשחה אחת ליום לעיניים, למשך מספר שבועות, יכול לעזור בהפחתה משמעותית של סימני הדלקת האלרגית.

יחד עם זאת יש לזכור שאין טיפול שנותן ריפוי מלא למצבים אלו, מכיוון שמדובר בחשיפה לאלרגן הנמצא בסביבה שלך, וגורם בכל שנה בתקופה זו לדלקת האלרגית. לכן מומלץ גם להתייעץ עם מומחה למחלות אלרגיות, שיבצע תבחיני עור לגילוי הגורם לאלרגיה.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה