חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

איזה שיטת ניתוח להסרת משקפיים מתאימה29/08/2015

אני בן 54 ומשתמש במשקפי מולטיפוקל. איזו שיטת ניתוח תאפשר שדה ראיה למרחק, וגם למספר מטרים וגם קריאה מקרוב?
בתודה מראש,

קובי

שלום קובי,

אין בנמצא שיטה כזו שמאפשרת לך לראות לכל הטווחים בגיל שלך. לאחר גיל 45 תהליך האקומודציה (היכולת להתמקד על עצמים קרובים) נחלש אצל כולנו, ואנו נזקקים למשקפי קריאה לטווח הקרוב - שהוא הטווח של המחשב, הספר, העיתון, השעון, הסמארטפון, ושל כל האינפורמציה הדיגיטלית בסביבה הקרובה לנו. חשוב להבין שתהליך האקומודציה הטבעי הוא תהליך דינאמי, שבה יש התאמה של כח השבירה של העדשה בתוך העין על פי מרחק המוקד מן העין. לעומת זאת התיקון בלייזר על הקרנית הוא תיקון סטאטי. קשה מאוד לחקות את תהליך האקומודציה הדינאמי בעזרת תיקון לייזר היוצר מצב סטאטי. קיימות כיום מספר אפשרויות לתיקון המצב: מונו-ויז'ן, פרסבילאזיק, או תיקון רגיל של שתי העיניים לרחוק.

ניתן לבצע תיקון בשיטת mono-vision. בשיטה זו ניתן לתקן את העין הדומיננטית תיקון מלא, וזו העין שתראה לרחוק. את העין הלא דומיננטית ניתן לתקן תיקון חלקי, ולהשאיר בה מספר של 2.50- . מספר זה ינטרל את ה 2.50+ הנדרש בגילך לקריאה. וכך תוכל לראות לרחוק עם עין אחת, ולראות לקרוב עם העין השניה. שיטה זו אינה מושלמת, אך היא נותנת מענה לחלק מהאנשים. החיסרון שלה הוא אובדן הראייה התלת-מימדית, והעובדה שלא כל האנשים יכולים להתרגל למצב של ראייה שונה מכל עין. בנוסף - הראייה לרחוק תמיד טובה יותר עם שתי עיניים מאשר עם עין אחת.

קיימת שיטת ה- PresbyLASIK, שבא מבוצע שיוף מולטי-פוקאלי על הקרנית. יש מספר שיטות של שיוף מולטיפוקלי כזה (פרסבילאזיק מרכזי, פרסבילאזיק היקפי, ומיקרו-מונו-ויז'ן). בכל השיטות האלו יש פשרה בחדות הראייה למרחק או לקרוב, יצירה של אברציות מסויימות בראייה, ובחלק לא קטן של המטופלים יש לעיתים אובדן של שורה או שתיים בחדות הראיה למרחק כדי להשיג ראיית טובה יותר לקרוב. הספרות הרפואית שסיכמה את המאמרים בנושא זה בשנים האחרונות מצאה שהשיטה טובה לחלק מהאנשים, אך בחלק לא מבוטל מהמנותחים הושגה פשרה בראייה למרחק או בראייה לקרוב. שיטה זו לא פותרת בצורה מושלמת את הראייה לקרוב ולרחוק לכל המטופלים, ויש להבין טוב את יתרונותיה ומגבלותיה לפני שבוחרים בה. אם אתה אחד שמחפש שלמות, ורוצה ראייה מושלמת לכל הטווחים וללא פשרות, ואם אתה "ייקה פּוֹץ" - אתה כנראה לא מתאים לניתוח זה.

האפשרות השלישית, וכנראה הבטוחה ביותר, היא תיקון 2 העיניים תיקון מלא לרחוק, ושימוש במשקפי קריאה לאחר הניתוח. תיקון זה יאפשר לך לראות את העולם ללא משקפיים בזמן נהיגה, צפייה בטלויזיה, אירועים חברתיים, ובחיי היום-יום בבית, במשרד ובכל מקום. אך תזדקק למשקפי קריאה לכל הטווח של שולחן העבודה שלך, כלומר הטווח הנמצא בינך ובין המחשב.

האפשרות הרביעית היא למצוא את מיקומו המדוייק של מעיין הנעורים, ללגום ממנו, ולשוב ולהיות צעיר. אם תמצא את המעיין - אנא גלה גם לנו היכן הוא.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה