חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אודם, יובש ונפיחות בעפעפיים09/05/2015

שלום פרופסור סלומון, מזה כחודשיים אני סובלת מיובש, אדמומיות רבה ונפיחות לעיתים בעפעפיים ובעור הרגיש שמתחת לעיניים (אזור ה"שקיות השחורות"). יש ימים שהתופעות מוגברות וקיים גרד, ויש ימים שהן פחות מורגשות. מזה כיומיים, איני יודעת אם יש קשר למה שתיארתי לעיל, עין שמאל שלי יותר נפוחה וכואבת במגע ובמצמוץ, בצד החיצוני של העין. כשבחנתי את העפעף מבפנים, נראה כאילו יש גולה קטנה.
נכון לכרגע ומכיוון שאני סובלת הן מהכאב ומדמעות בעין שמאל והן מאדמומיות ויובש בעפעף, אני ממשיכה ושמה קרם עיניים היפואלרגני.
הכאב הזה שהופיע פתאום קצת מדאיג אותי. ברור לי שעליי לבקר אצל רופא עיניים אך יש תורים רק לקראת הסופש הבא. אשמח אם תוכל לאבחן על פי תיאוריי ולהמליץ לי איך עליי לנהוג.
תודה מראש!

ורד

שלום ורד,

נראה שאת סובלת כעת מהופעה של Hordeolum (מה שנקרא בפי העם "שעורה"). מדובר בתהליך זיהומי ממוקם בעפעפיים (מעין אבצס קטן). הדבר גורם לרגישות מקומית. תחושת גוף זר ואי נוחות בהנעת העין. מומלץ לבצע חימום מקומי תכוף בעזרת פד גזה רטוב עם מים חמים. החימום המקומי יגרום להבשתל האבצס ולניקוז ספונטני שלו. ניתן גם לגשת לרופא עיניים שיבצע ניקוז מקומי של האבצס, וירשום לך משחה אנטיביוטית.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה