חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אודם בעין כתוצאה מהרכבת עדשות11/09/2018

שלום,כבר 8 שנים שאני מרכיבה עדשות חודשיות (לא שיניתי אף פעם את החברה) ובקיץ הקודם וגם בקיץ הזה כשאני מרכיבה את העדשות יש לי אודם בעין שמאל ולכן אני נאלצת ללכת עם משקפיים או עם עדשות יומיות שאיתם העין בסדר גמור. לאחר שנגמרת תקופת הקיץ זה חולף ואני חוזרת לעדשות הרגילות. מה יכולה להיות הסיבה והאם יש טיפול שיוכל להתאים? (הייתי אצל רופא עיניים שלצערי אפילו לא הסתכל על העין והפתרון היחיד שהציע הוא להוריד את העדשות..) אשמח למצוא דרך שאוכל להמשיך להרכיב עדשות בכל ימות השנה
תודה רבה

שלום רב,

אי סבילות לעדשות מגע (contact lens intolerance) הוא תהליך המתפתח בכל מרכיבי עדשות המגע בשלב כזה או אחר בחייהם. תהליך זה הוא תוצאה של תגובה דלקתית אלרגית לעדשות המגע, למשקעים חלבוניים ושומניים שמקורם בדמעות והמצטברים על פני העדשות, ולחומרי החיטוי של העדשות (בעדשות חודשיות אותן יש להשרות בתמיסות חיטוי במהלך הלילה). לכך מצטרפת תסמונת העין היבשה, שהיא תוצאה של הרכבת העדשות לאורך זמן. השילוב של התגובה האלרגית והיובש בעין עלול להיות מוחמר בחודשי הקיץ.

הטיפול בתופעה זו הוא ניסיון להחליף את סוג העדשות (מחודשיות לדו-שבועיות או ליומיות), להחליף את סוג תמיסות החיטוי, להקטין את משך שעות השימוש היומיות בעדשות, ואם כל אלו לא עוזרים - לשקול הפסקת השימוש בעדשות מגע לצמיתות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה