חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עין אדומה ביקיצה, יובש מתמשך וטשטוש בראיה 18/01/2015

שלום ד"ר,
תופעה זו מלווה אותי כ10 שנים, הלכה והתגברה במשך השנים, בתחילה היה עובר לאחר כחצי שעה מהיקיצה והיום נמשך לעיתים יום שלם. לעיתים התחושה עוברת ואני רואה הרבה יותר טוב. ניסיתי רופאים רבים והאחרון עלה על זה שמתחת לעפעף שכבת השומנים לא נוזלית מספיק ואיכותה ירודה. המליץ על קומפרסים חמים לפני שינה וביקיצה. בנוסף ליסטרין בג'ל ונוזל. למרות כל הנסיונות המצב הולך ומחמיר, הטשטוש בעין גדול ונראה שהראיה בה מתדרדרת.לעיתים מלווה בתחושה חולית בעין ולעיתים דמעת מרובה. אודה לעזרתך.

גיל

שלום גיל,

התחושות שאתה מתאר מתאימות לתסמונת העין היבשה, ויתכן שזו קשורה אצלך גם בדלקת כרונית של קצות העפעפיים. מדובר במצב שכיח, הנגרם משינוי בהרכב השומנים המופרשים מבלוטות השומן (בלוטות מייבומיאן) הנמצאות בעפעפיים. השומן הוא מרכיב חיוני של הדמעות, ובהעדרו גוברת התאדות הדמעות ונוצר יובש בעיניים. חוסר הדמעות מצד אחד, והתהליך הדלקתי בעפעפיים מצד שני, גורמים לאודם של העיניים בעיקר בבוקר, תחושת חול וצריבה, ותנודות באיכות הראייה.

הטיפול כולל היגיינת עפעפיים, שימוש מרובה בתחליפי דמעות ללא חומרים משמרים (ורצוי כאלה המכילים מרכיב שומני כלשהו), ותרופות המקטינות את תהליך הדלקת בעפעפיים כגון דוקסילין (הנרשם ע"י הרופא במינון של 100 מ"ג אחת ליום לתקופה ארוכה).

מכיוון שהתופעות הן כרוניות, גם הטיפול מתמשך, ולעיתים ניתן לכל החיים. חשוב להבין שדרכי הטיפול מביאות להקלה מסויימת במצב, אך אין טיפול שפותר כליל את הבעייה. תסמונת העין היבשה ודלקת העפעפיים הם מצבים כרוניים שאינם ניתנים לריפוי מוחלט.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה