חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

על מה מתלונן אדם שיש לו קרטוקונוס?

קרטוקונוס יכול להתקדם באיטיות על פני מספר שנים, אך יכול גם להתקדם במהירות. ברב המקרים הסימנים הראשונים מופיעים לקראת סוף העשור השני ותחילת העשור השלישי. הסימנים הראשונים לקרטוקונוס הם עליה גוברת של המספר במשקפיים, ובעיקר עלייה של הצילינדר. לפעמים הצילינדר מתפתח ונעשה גדול יותר מהמספר העיקרי משקפים. עליה זו היא תוצאה של ההחמרה בקמירות הקרנית ושל חוסר הסימטריות המתגבר במבנה הקרנית. הדבר מתבטא בכך שהעצמים נראים באופן מטושטש ומעוות. לעיתים השינויים הללו מתפתחים רק בעין אחת, ולפעמים בשתי העיניים. בד"כ ההתפתחות אינה סימטרית, כאשר בעין אחת יכול הקרטוקונוס להתפתח מהר יותר מן העין השניה. בנוסף תתכן רגישות מוגברת לאור וסנוור.

במקרים רבים עולה החשד לקרטוקונוס במהלך בדיקת המשקפיים אצל האופטומטריסט. בבדיקה זו יכול האופטומטריסט להבחין לפעמים בעיוות רפלקס האור הנופל על הקרנית בזמן בדיקת המשקפיים. במקרה זה יפנה האופטומטריסט את הנבדק לבדיקת רופא עיניים המומחה במחלות קרנית.

>> בחזרה לקרטוקונוס

 

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

קרטוקונוס 12/03/2022

שלום רב.אבחנו אצלי את המחלה לפני כחצי שנה.לאחרונה יש לי סינוור מאורות לבנים שגורם לי למיגרנות בעיקר בשעות הערב. רציתי לדעת האם זה קשור למחלה ומה ניתן לעשות?

יובל

שלום יובל,

קרטוקונוס הוא מצב בו הקרנית לא סימטרית, וכתוצאה מכך שבירת קרני האור דרכה לא סדירה, וגורמת לעיוותים שונים, בעיקר בראיית לילה כאשר האישונים רחבים. מה שאתה רואה בלילה הוא בהחלט תוצאה של הקרטוקונוס.

ראשית מומלץ לפנות למומחה קרנית ולבדוק אם לא צריך לעבור קרוס לינקינג כדי לייצב את הקרנית. לקבלת ראייה טובה יותר צריך להתקין עדשות מגע קשות מיוחדות אצל אופטומטריסט המיומן בהתקנת עדשות כאלה. השימוש בעדשות קשות יפחית את העיוותים בראיית הלילה.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

טיסה לאישה עם קרטוקונוס 07/08/2019

האם אין סיכון להחמרת המצב כאשר טסים עם בעיה זו? תודה רבה.

שלום רב,

אין שום בעייה לטוס עם קרטוקונוס.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

אני חייבת תשובה ברורה לנושא 19/02/2018

סליחה על שאני כותבת אתכם כל כך המון אבל אני חייבת עזרה בבדיקות האחורנות התחלו למדוד לי את המספר במשקפיים (הייתי בהדסה עין כרם וחפשתי אתכם כדי לתאם תור ולא הייתם אז) גם לפני השדה ראיה מדדו לי את המספר וזה עלה לי היום ישבתי בשיעור (אני רוצה לציין שאני סטודנטית ולומדת מזכירות רפואית כרגע שאלתי את המנהלת של המקום אם אני יכולה לצאת מהמקום כדי לטפל את הבעיה בראיה היא אמרה שהיא לא מרשה לי לצאת משם אני מקווה שלא יהיה החמרה חס ושלום) והיה לי מאוד קשה לראות מהלוח עקב עלית המספר בעין ימין בבדיקה אחרונה עובי הקרנית עין ימין 509 כשבעבר היה 518 עובי הקרנית עין שמאל 527 כשבעבר היה 529 האם מדובר על התדרדרות גבוה אני בכל אופן הולכת לרופא עיניים בגלל עליה במספר וגם בגלל שאני לומדת מה אני צריכה להגיד לו אם יש חשד לגלאוקומה עושים קרוסלינקינג או עדשות רכות ומה עושים כשזה מאוד קשה לשים עדשות בעין מחכה לתשובה מהירה עד מחר תודה רבה!!!!!!!!

שלום לך,

נראה לי ששכחת לקחת היום את התרופה שלך.

בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

עדשות מגע 30/07/2014

היי, אני בת 18 מאובחנת בקרטוקונוס ורציתי לשאול האם יש אפשרות להשתמש בעדשות מגע רכות?
הקרטוקונוס שלי במצב יציב ואני מרכיבה משקפיים..

שלום הדר,
ניתן לפעמים להתאים עדשות מגע רכות לקרטוקונוס כאשר הקרנית לא קמורה מאוד (כלומר - קרטוקונוס קל), וכאשר המיפוי של הקרנית מצביע על מבנה סימטרי.
ברב המקרים לא ניתן לעשות כן, מאחר והקרנית לא סימטרית והקמירות גבוהה, ואז יותר נכון להתאים עדשות מגע קשות.
בברכה,
פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה